HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nya Shure E500-PTH vilket ljud!!! wow...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
j0akim Posted - 2006/07/28 : 22:51:48
Idag fick jag mina shure e500 efter ca 8 månaders väntan. skyndade mig till posten och hämtade dom:


kopplar in dom i podden då det är där de ska användas i första hand.
vilket ljud, vilken djup bas. vilken 3d känsla. det är otroligt luftigt mellan sångaren och instrumenten. detta efter ca 20 minuters lyssning. tänk hur det kommer låta när de är inspelade om några veckor...


jag har hittils haft E3C, och E5c. E3c sågar jag totalt, avsaknaden av bas gör att det inte är någon spelglädje alls med dessa lurar. E5C däremot är riktigt riktigt bra. varmt och fylligt ljud, bra seperation och crossover.

men de nya E500 då. dessa är de första hittils som faktiskt har 3 element i sig och detta märks. basen är riktigt djup.
Portishead - Numb är det inte många lurar som kan spela utan att låta hemskt. denna låt klarar E500 galant. Även diskanten låter riktigt bra, ren och klar. mellanregistret låter bättre än E5C så shure har gjort ett riktigt bra jobb med dessa lurar.

Priset är rekomenderat till 500$ vilket gör att du kan köpa dessa lurar på dustin för ca 3400:- inkl frakt. detta är ett klipp enligt mig. så för er som undrar vilka lurar ni ska välja till bärbart, sluta leta

nehe nu hinner jag inte skriva mer. nu ska jag njuta av musiken i mina nya lurar
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
j0akim Posted - 2006/08/11 : 12:05:35
det går inte riktigt att jämföra, det är ju två helt olika tekniker, 650 sitter utanför öronen och 500 sitter inne i hörselkanalen. det låter väldigt olika, 500n låter mer som att ljudet sepereras inne i huvudet, vilket jag gillar, basen är djup och topparna låter riktigt detaljerat, ja man måste nog testa för att se om man gillar det. jag gillar det mycket, men å andra sidan så använder jag 500n för att kunna vara portabel, det kan man ju inte med 650..
Piggen Posted - 2006/08/09 : 22:46:56
Om du jämför dom mot HD-650, hur är dom då?
balrog Posted - 2006/08/09 : 18:24:12
Jag har aldrig lyssnat på ett par in-ear hörlurar av hög kvalite.

Jag lyssnar hemma på sennheiser 600 och 650.
Att det skiljer sig förstår jag, men det hade varit intressant att få en liten redogörelse
j0akim Posted - 2006/08/08 : 23:59:19
tackar!
detta är ett konsigt forum nu för tiden, över 150 personer har läst tråden men ingen har skrivit någon kommentar om hörlurarna... tråkigt
lucabrassi Posted - 2006/07/30 : 09:40:03
Hallå! kollade precis in ditt galleri på minhembio! snygga grejjer!! :)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000