HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Corda H5

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
karlstorck Posted - 2006/07/09 : 17:32:56
Om ni nu inte redan noterat det så firas 5-årsjubiléet på Head-Fi med en Corda headfive förstärkare. Jag väntar på min :-) Kommer säkert i slutet på veckan.

http://www4.head-fi.org/forums/showthread.php?t=171549

Kalle
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
to_apeiron Posted - 2006/08/27 : 01:33:43

meier-audio bygger oerhört bra hörlursförstärkare--både för hemmabruk och portabel användning

ett tag nu har jag använt Prehead mk II som förförstärkare--den är så känslig och nyanserad att man baxnar

dyr men bra!


vill understryka vikten av få och korta signalvägar: cd:n rakt in i meier-audio är alltid bättre än via annan förstärkare som mellanled

jag gillar omväxling och tycker att X-can V3 är mycket bättre än jag väntat mig!
karlstorck Posted - 2006/08/21 : 12:44:27
Samma som mitt första intryck. Men sedan hittade jag en rätt så "producerad" inspelning, där skillnaden var mycket större. Efter det så hör jag skillnaden bättre när jag nu vet vad jag letar efter. Men det är fortfarande så att jag inte alltid hör skillnad. Det är också lättare att höra skillnad när man går från crossfeed till stereo.

H5 har inte bara slagit ut min Ear90 utan också min X-Can som nu är till salu. Jag är nu helt cordafierad! Om den säljs (lite kommer jag att sakna den, snyft) så blir det en Corda till, en porta denna gång.

Kalle
Björne Posted - 2006/08/21 : 12:25:22
Måste erkänna att jag blev inspirerad av karlstorck och köpte en jag också. Var faktiskt på utkik efter en ear90 när denna tråd dök upp.

Helt ok apparat, fast crossfeed, jag hör ingen skillnad, fick till o med koppla ur en kanal för att höra att det funkade.
Kör dock med crossfeed på för att vara på den säkra sidan
karlstorck Posted - 2006/08/18 : 09:17:18
http://www4.head-fi.org/forums/showthread.php?p=2310511#post2310511
karlstorck Posted - 2006/08/15 : 06:21:45
Har kompletterat med en Corda HA-2 MkII (tyckte preheaden var ett snäpp för dyrt). Fantastisk maskin! H5:an har hamnat på jobbet istället och ersätter min X-Can v3. Får se hur jag gör där sedan. Känns som det finns en förstärkare för mycket och jag skulle vilja köpa en Corda Porta också...
to_apeiron Posted - 2006/08/14 : 23:00:34


jag koer ocksaa crossfeed hemma med meier-aidios Corda Pre Mk II

vid portabel lyssning med portacorda gillar jag inte crossfeed oftast...osaeker paa varfoer...kanske foer att om det bullrar runt omkring aer det maximal kanalseparation som underlaettar
karlstorck Posted - 2006/07/17 : 08:20:58
Mycket bra, speciellt för pengarna. Jag har bara jämfört med Harmony Design Ear90 och med AKG K701, och här är Cordan en klar vinnare. Cordan är snabbare, rappare och mer livlig än Ear90. Dessutom är jag, har jag nu upptäckt, mycket förtjust i crossfeed! Crossfeeden från Corda (den enda jag har hört) krymper ljudbilden något men gör den mer harmonisk och mer naturlig. Efter att ha lyssnat med crossfeed ett tag känns ljudbilden spretig och onaturlig, ja nästan otrevlig, när man går tillbaks.

Kalle
Björne Posted - 2006/07/16 : 18:22:00
Nå, hur låter det då?
karlstorck Posted - 2006/07/10 : 12:22:09
Eller kanske redan idag :-)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000