HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Komponent summa CD

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
lucabrassi Posted - 2006/04/19 : 14:31:59
Hallå! håller på att bygga ett första system nu, försöker komma undan så billigt som möjligt fast "det finns ju inga genvägar till det perfekta ljudet" eller hur det nu var :)

Hursomhelst, med tanke på komponenterna i min signatur, hur mycket tycker ni man ska lägga ner i form av cd spelare(vilket jag ska lystna in mej på nu kommande veckor) och kablar mellan dessa. (Roteln har inga balanserade ingångar ju). Ska man safta på med en Bladelius, Rotels billigaste cd eller, Advance Acoustic MCD203, eller liknande. Min plånbok gillar de två senare alternativen lätt :)

Funderar helt enkelt på om mitt system kommer kunna diffrentiera en cd för 5 tusen och 20 tusen eller mer. Förstärkaren är ju gandska kall och högtalarna tighta, vad ska man tänka på när man matchar cd?

Vad tror ni?

hejhej!
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
lucabrassi Posted - 2006/04/19 : 21:02:26
hej! ja det är tanken, ska se vad jag får med mej hem :)
JonasY Posted - 2006/04/19 : 20:52:09
Jag tror du skall låna hem och testa för du är nog den enda som kan svara på frågan!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000