HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Signalstyrka från ipod G5

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
NiclasLundberg Posted - 2006/04/09 : 19:03:31
Hej alla!

Är väldigt nära att skaffa mig en ipod G5 video 30GB. Den kommer delvis att användas i stereon och jag har funderingar kring om utnivån på spelaren räcker till eller om man bör skaffa en "docka" och få ut en riktig lågnivå-signal. Har även läst att man kan "låsa upp" spelaren och få högre utnivå vilket kanske kan vara vettigt.

Ni som provat får gärna dela med er av hur ni tycker att det funkar.


mvh, Niclas
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
lucabrassi Posted - 2006/04/16 : 22:19:48
Hallå! appropå ljudnivå begränsningen som finns inom europa kan man köra: http://www.ipodstyle.se/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=51, har själv ett par tungdrivna lurar som behövde lite mer kräm. Uppdaterade också min ipod G5 häromdagen med apples update, och det finns nu en ny funktion i menyn där man kan ställa begränsningen hur man vill, pröva det!

Har även hört att ipod dockningsstationen inte är riktig line-out, för visst kan man höjja och sänka volymen med fjärren?! det känns ju inte specielt line-out, men rätta mej om jag har fel :)

lycka till!

/A
guldfisk Posted - 2006/04/09 : 19:45:27
Lågnivåsignalen är väl svagare än (den förstärkta) hörlurssignalen? Poängen med docka och line out är att slippa de störningar som hörlursförstärkaren påför signalen.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000