HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Zalman hörlursförstärkare(tror jag)!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
joeflo Posted - 2006/04/03 : 17:59:55
Är det någon som har erfarenhet av den.
Brusar den mycket?
http://www.inwarehouse.se/hemma/productDetail.aspx?Id=e686998&node=76&category=DHLO
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
to_apeiron Posted - 2006/05/05 : 22:23:33


bara foer att testa: Goer saa haer!

Koppla din 5.1 fran SACD direkt med alla sladdarna till ZAlmans lurfoerst och lurar--OBS Ingen annan foerstaerkare mitt emellan

det enda man sedan behoever aer en vattensaeng, tjejer kan faa va med--det finns ju tvaa luruttag--lite bra...laemplig stimulantia menar jag--och man blir som ung paa nytt!
to_apeiron Posted - 2006/04/16 : 23:19:23

en sak till: eftersom prylarna e sladdburna e det noll interferens jämfört med sladdlösa fyrakanalerslurar och sådant--dyra trådlösa produkter som återger grannens köksfläkt eller mobiltelefonens sökande och sådant--klar fördel, alltså
to_apeiron Posted - 2006/04/16 : 23:16:08

jag köpte prylarna efter att först ha skaffat ljudkortet...

jag e rätt nöjd

små saker--väger lite

mycket kablar blir det, men de medföljande sladdarna e åtminstone gula på kontakterna...vilken av produkterna det nu var de följde med

jag tycker dessa prylar--särskilt då ljudkortet--e bra mycket mindre gamer-betonade än Creatives prylar..och låter bättre

(om man som jag ofta vistas på hyresrum på resor e det trevligt med dessa till exv en laptop eller bärbar CD-spelare)

då e användarmöjligheterna klart värda det måttliga priset, tycker jag...

kanske inte high-end precis, men bra mycket roligare än MP3 i öronvaxet...
ers Posted - 2006/04/13 : 09:33:01
Om någon är intresserad så har jag dessa Zalman lurarna till salu för ett billig peng.
joeflo Posted - 2006/04/11 : 19:28:29
Jag får förtydliga mig: "Integrerad Förstärkare" med fjärr.

Claes_Ireland Posted - 2006/04/11 : 17:27:15
Det där var väl en konstig slutsats du drog? Bara för att du kan få den där hörlursförstärkaren med volymstyrning på en fjärr för samma pengar som en annan lurförstärkare så är hörlursförstärkare för dyra? Om du inte har gjort det redan, prova att lyssna med en bra lur, då menar jag inte en surround lur, och en bra lurförstärkare, och se vad du tycker, stirra dig inte blind på ett tech sheet, det brukar inte vara ett bra sätt att hitta välljud, lyssna lite med.
joeflo Posted - 2006/04/05 : 12:18:03
Det har du rätt i att den är gjord för gamers i första hand.

Där av min fråga om någon har erfarenhet av den här på forumet.

Tänkte lyssna på musik i första hand.

Det går att lägga en mindre förmögenhet på en hörlursförstärkare.

Priset på den visar att hörlursförstäkare är för dyra.

Man kan då få en förstärkare för samma pengar nästan och får då volymstyrning via fjärren också.
silvervarg Posted - 2006/04/05 : 11:55:38
Den där förstärkaren är ganska gamal, så den har funnits ett bra tag. Tyvärr är hela konceptet byggt för gamers så fokus ligger inte på välljud. Utan förstärkaren så kör man normalt från analoga surroundutgångarna på ljudkort.
Förstärkaren är så vitt jag förstått för att få smidighet, dvs lättåtkomlig volymkontroll, dubbla utgångar för hörlurar etc. Dvs inte för att få någon avsevärd höjning av ljudkvaliteten.
Nu pratar vi förståss inte om några dyra saker, så man får faktiskt väldigt mycket för pengarna. Men förväntningarna bör ligga på rätt nivå. Om du förväntar dig en gamer-hörlur så blir du säkert nöjd. Om du har tänkt använda den för att lyssna på musik så kommer du troligen att bli ganska besviken.
joeflo Posted - 2006/04/05 : 09:21:12
Har också hört att LURARNA är inte så bra men då fanns inte den här hörlursförstärkaren till då vad jag vet.

Och hur ska en vanlig hörlursutgång matcha en hörlur som är gjord för sexkanaler är grymt sugen på att köpa hörlurarna sen jag såg h.förstärkaren.

Tänk att kunna lyssna på "superljud" i sex kanaler via hörlurar.

För när jag såg lurarna för första gången så tänkte jag att det finns ingen DVD med sex hörlursutgångar.
silvervarg Posted - 2006/04/04 : 23:44:41
Ljudkvalitetsmässigt har jag läst att Zalmans surroundlurar inte är så bra. Dessvärre verkar det vara lika dåligt ställt med alla surroundlurar. Anledningen är att det blir stort, skrymmande, tungt, dyrt och fult att bygga en surroundlur med bra ljud.
För datorspel så kan surroundhörlurar dock vara trevliga för att höra varifrån fienden kommer.

Om man vill ha god ljudkvalitet så rekommenderas att köra någon form av virtuellt surrondljud som man skickar ut i vanliga 2-kanalslurar.
joeflo Posted - 2006/04/04 : 12:13:03
Nej, jag tror inte det då det är 3 st ingångar för 5,1 och man själv kan koppla in hur man vill.

Googlade lite igår och såg att det fanns lite andra funktioner om man kopplade den till PC:n





Mc Square Posted - 2006/04/03 : 19:53:43
Du behöver väl 5.1-lurarna till den där...?

http://www.inwarehouse.se/Images/bilder_produkt/e648217.gif


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000