HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 MP3 spelare ÄR fantastiska/Nu död, NEJ! DEN LEVER!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
mace Posted - 2006/03/18 : 21:35:14
Först en friskrivningsklausul !
[_]
Kryssa i rutan ovanför om Ni lovar att inte upprepa det som beskrivs här !
Eller som de säger i Ameeerrrikat "Don't try this at home"

I torsdags kväll upptäkte kära hustrun att tonnårssonens dunjacka luktade lite för mycket.....tja tonåring

In i tvättmaskinen i 2 timmar och 10 minuter i 40 gradigt vatten och tvättmedel avslutat med en 1400 rpm centrifug

Efter detta så stoppas jackan in i torktummlaren. Eftersom det är en dunjacka så tar det nästan fyra timmar på högsta värme

Jackan kommer ut ren och torr och så gör även det som ligger i fickan......

Vår JensOfSweden MP110 på 256 mb. glääänste och nästan glödde !! "den var så j*kla varm att jag tappade den i golvet" utbrast kärestan utblandat med diverse svordomar.
De billiga "inneiörat" lurarna som sonen, tack och lov, använt kom ut i form av byggsats värdig Heathkits finare kreationer

Jag roade mig med att skruva isär spelaren för och se hur den såg ut inuti. Den såg ut som.... Tja en mp3 spelare

Skruvade ihop den idag och........Den fungerade perfekt !!!
Har laddat batteriet fullt nu och den funkar till 100%

Det tycker jag är nästan otroligt !

M

Ps, hade jag som vanligt skött tvätten hade detta förstås aldrig hänt
21   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mace Posted - 2006/05/09 : 09:58:12
Ahmen ba liksom !!!! som sonen skulle säga

Jag pratade med lillbrorsan igår kväll. Berättade om JOSens död.
- Äh! kör ner ny programvara på´ren...de e nå bara en bug!!

Sagt och gjort Den spelar fin-fint igen

The never ending story......var en ok film

M

Ps, Mycket sötma med ett uns av beska, jag var ju sugen på en IAUDIO U2
n1o_0 Posted - 2006/05/08 : 23:22:11
haha
johan.björklund Posted - 2006/05/08 : 17:03:01
I toan ??

En sväng i tvättmaskinen hade nog inte skadat
Martin.M Posted - 2006/05/08 : 16:56:54
Brukar bli så efter ett tag, korrosion på kretsar och annat. Har tappat mobilen i toan, den funkade bra några månader efter jag torkat den men sen så började allt att haverera
mace Posted - 2006/05/08 : 13:38:01
Japp Den vägrar stanna i PÅ-läge. Det går fin-fint att ladda till/från datorn men den säger hej och välkommen och sedan hejdå

En IAudio U2/U3 kanske ?!? Läser mycket gott om de spelarna här på forumet. det är just bra ljud vi är ute efter

Ett gig räcker väl ett tag eller

M
mace Posted - 2006/05/05 : 08:00:32
Det verkar som om de sälla komprimeringsmarkerna kallar nu

M
Mickel-mackel Posted - 2006/05/04 : 00:48:14
Efter att provat att sumpa några mobiler och andra prylar (kajak rekomenderas!! ) kan jag meddela att för det mesta fungerar elektroniken bra efter den torkat upp, framförallt om man är smart och inte "bara provar lite" innan den torkat helt. MEN det största problemet verkar LCD-skärmarna ha, jag tror det kryper in mellan glasskivorna eller något...
Men de flesta av mina grejer har trots allt klarat sig.

Måste förövrigt hålla med om att det är lite skillnad mellan 10 minuter i lite sjövatten och en tvättmaskin

//Mikael, med några mobiler på samvetet
Gaffa Posted - 2006/04/17 : 19:47:54
quote:
Jag och en före detta arbetskamrat brukade roa oss med att dränka våra Ericsson GH388 (många år sedan nu) i bira.
Jag minns den väl... Jobbade med tillverkningen av dem. Det var en robust konstruktion. Till skillnad från 337:an hade den bara ett kretskort och kunde göras lite tunnare. Men gummi-mattan till knappsatsen var nästan vattentät så länge den satt på rätt plats.
Strömförbrukningen var en av svagheterna på den telefonen.
mace Posted - 2006/04/16 : 10:37:01
Über-rent

M
Aton Posted - 2006/04/16 : 10:09:01
Fy fasen vilket tvättprogram... 2 timmar och tio minuter Byt tvättmaskin!
tommypeters Posted - 2006/04/15 : 12:22:27
...och Surround Sound inne i torktumlaren...
mace Posted - 2006/03/31 : 00:52:03
Kristallklart

M
Kaleid Posted - 2006/03/31 : 00:23:41

Man måste ju bara fråga... blev ljudet renare nu då?
shaft Posted - 2006/03/27 : 09:53:22
....och inte nog med att MP3-spelaren fungerade - den blev ju REN också!
(Big Smile)
/Shaft
brewitz Posted - 2006/03/20 : 21:57:06
Jag och en före detta arbetskamrat brukade roa oss med att dränka våra Ericsson GH388 (många år sedan nu) i bira. Den lyste upp som en julgran i några sekunder och sedan blev allt svart. Upp med den ur glaset, av med batteriet, torka och tio minuter senare skakade den igång igen. Den telefonen var armeversionen av mobiltelefoner, jag var grymt irriterad när sumpade på ngn resa. Alla efterföljare har varit skräp.
BosseBula Posted - 2006/03/19 : 14:56:23
Min SonyEricsson K750 klarade inte ett halvt tvättprogram i 40 grader ens... Och den fick ändå va i ugnen på 40grader efter att ha skruvats isär och fått känna på hårfönen lite...

Men nåja, det finns alltid fler mobiler.
mace Posted - 2006/03/19 : 12:12:37
Ja det skall ju verka antistatiskt

M
johan.björklund Posted - 2006/03/19 : 11:52:55
Mjukgörande tvättmedel o sköljmedel gör kanske underverk på vinyl
mace Posted - 2006/03/19 : 11:41:12
quote:
Är man orolig för att vatten kan ha trängt in i elektroniken kan man "baka" den i ugn något dygn eller två på 40-80 grader.


Jag lät den ligga och gotta sig ovanpå Croften i två dygn innan jag skruvade ihop den igen

quote:
Magnus , prova en Lp nästa gång


Det var tanken som slog mig Inget annat musikrelaterat vi har hade klarat av det som JOSen pallade med

M
johan.björklund Posted - 2006/03/19 : 11:13:31
Magnus , prova en Lp nästa gång
Gaffa Posted - 2006/03/19 : 01:46:02
Jag lyckades skrämma igång en kompis Motorola Startac mobil som gått en sväng i 40°C kulörtvätt.

Ser man bara till att inte strömsätta den förrän den är torr brukar det sällan vara några problem. Är man orolig för att vatten kan ha trängt in i elektroniken kan man "baka" den i ugn något dygn eller två på 40-80 grader. Då hinner vattnet dunsta och den fukt som trängt in i komponentkapslar försvinna. (Batteriet bör man undvika att baka över 50°C)
"Bakning" av fuktkänsliga komponenter är ett måste vid/före ytmontage av större komponenter.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000