T O P I C R E V I E W |
j0akim |
Posted - 2006/02/15 : 20:02:56 Detta är inte lätt. först ägde jag ett par porta pro, dessa spelade för högt runt omkring. sen köpte jag ett par shure e3c, dessa hade otroligt bra ljud. dock var inte basen tillräckligt tydlig, den var minimal. jag lyssnar mycket på elektronisk musik, och även metall i in flames anda. jag sålde dessa och köpte ett par sony mdr-ex71, dessa var jag nöjd med då det fanns spelglädje i dem. dock så var det så dålig kvalite så kabeln gick sönder igår efter 2 månader. så nu har jag fått pengarna tillbaka och behöver köpa nya lurar. vad ska jag titta efter?
kraven är spelglädje till alla musikstilar. bra bas (ren men framträdande), bra mellanregister och top. de ska även vara lättdrivna så ipoden klarar av dom.
har ni några förslag? |
8 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
j0akim |
Posted - 2006/02/20 : 21:23:18 Såg att Shure har kommit med en ny modell, uppföljaren till e2c heter nu e2g, dessa kanske vore nåt. ca 6-700:- Med stor sannolikhet kommer jag testa detta. och jag hoppas verkligen att basen är mer framträdande i dessa och inte så torr och fast som i e3c |
j0akim |
Posted - 2006/02/17 : 10:13:57 "24 k guldpleterad kontakt" detta måste testas . de verkar helt klart intressanta, ska gå in på onoff och lyssna. |
mongo |
Posted - 2006/02/16 : 19:00:58 Philips SHE9500
Mycket bra ljud, lagom balanserat.
|
j0akim |
Posted - 2006/02/15 : 22:43:31 inte ens när jag kör med min harmony design hörlursförstärkare tycker jag det är tillräckligt. och med dessa grunder så har jag insett att det är lurarna som behövs bytas |
sango |
Posted - 2006/02/15 : 21:17:24 Om du inte får tillräckligt med bas i E3 så bör du nog se dig omkring efter en ny DAP. ;) //A |
Tobbe_L |
Posted - 2006/02/15 : 20:55:56 Hummm det minns jag att vi har disskuterat tidigare..
Du får ta o diya dig en bra sladd till sony lurarna.
|
j0akim |
Posted - 2006/02/15 : 20:49:05 jag har testat massa olika proppar, och visst det finns bas där ibland. men inte alltid då man vill det ska finnas. in flames och depeche mode har shure+ipod svårt att spela så det låter bra bland annat.. |
Tobbe_L |
Posted - 2006/02/15 : 20:45:25 Jag skulle ju rekomendrea Shure E3c men de har du ju redan testat. Jag har ett par o har använt den till syrrans ipod o det funkar fint.
Har visserligen aldrig upplevt att de har dålig bas.. Låter snarare som att du inte hade bra proppar till dem. Tätar de inte i hörselgången så försvinner nästan all bas med än gång.
Så jag vet inte vad du ska prova denna gången. Vad sägs om ett par Etymotic Research ER4P
|