HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Koss Porta Pro Vs Shure E3c

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Laser Posted - 2005/10/06 : 16:37:09
några synpunkter tack! nån som har provat eller kanske bytt från den ena till den andra????
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
sango Posted - 2005/10/12 : 10:25:31
jag hade porta pro för ett par år sedan och äger ett par e3 för portabelt och jag kan säga att porta pron läcker in väldigt mycket ljud speciellt om man sitter på tåg/tunnelbana, basen blir nästan obefintlig. e3 lurarna kan vara svåra att få att sitta i början men klurar man ut hur man gör, så går det väldigt snabbt och dom sitter även om du får för dig att headbanga. :p jag har väldigt små hörselgångar och använder de minsta mjuka gummiplupparna, de är aningen för stora men isolerar tokbra och ljudet är långt mycket mer detaljerat. Om du dessutom har en bra Mp3spelare så får du ut minst lika mycket bas ur e3orna, och dessutom mycket mer kontrollerad bas. om det nu är bas du vill ha.
Tobbe_L Posted - 2005/10/10 : 08:13:31
Får man inte pluggarna att sitta helt tätt o öronen så tappar man all bas..
Jag testade o bygga om ett par av de medföljade slicon pluggarna.
o det blev inget bra
Laser Posted - 2005/10/08 : 02:07:22
men skall det behöva vara så att man skall behöva vrida upp basen, börjar fundera om jag kanske inte har fått in dem i örona ordentligt? jag byggde ett par egna proppar av gula öronproppar(för att slippa sprätta medföljande påse med pluggar), men jag tycker att de var väldigt basfattiga....är det stor skillnad med de olika pluggarna, jag kan tillägga att jag inte hörde något av omgivningen, de fungerade bra som hörselproppar...undra om det är mer bas i E2c?
Tobbe_L Posted - 2005/10/07 : 21:17:56
Nu tror jag inte att det är E3c lurarna som brusar.
Utan de har så attans bra verkningsgrad att bruset i förstärkaren blir hörbart..
Håller inte med om E3c tråkigthet, men jag har o andra sidan aldrig varit något riktig basfanatiker

Har tyvärr ingen större erfarenhet av andra små lurar än just E3c.
Förutom alla kassa som följer med som original lurar
Så på den punkten kan jag inte hjälpa dig..

Det finns en del lurar som liknar E3c. Sony har några som jag har hört en del gott om, dock inga egna erfarenheter...


Laser Posted - 2005/10/07 : 13:54:21
näe jag vet att det är två helt olika lurar, jag upplever att shure är väldigt detaljerade men kanske lite tråkiga, det är som mer GO i portalurarna! Meningen var väl att jag ville ha en jämförelse av ljudet mellan de olika, inte de yttre omständigheterna, äger ett par portapro gillar ljudet, visst det är kanske lite väl mkt bas och jag vet man blir lyssningstrött på dem, men jag vill ju ha ett par lurar som man rycks med i musiken utan att bli lyssningstrött, jag gillar inte portaprolurarna när det är båge å lite taskig kvalla på kablar, vill ha proppar(smidigt) som låter bra och med bra kvalla på kablar...så man kanske skulle kika på nått annat. förslag?
btw så brusar e3c, har kört med en shuffle och provat med ibooken med korrigerad EQ-kurva för att få mer bas....
Tobbe_L Posted - 2005/10/07 : 10:00:47
Vet inte om jag skulle ta o jämföra dessa lurar.
Det är ju två helt olika konstruktioner.
Personligen har jag aldrig riktigt gillat porta pro.
Visst är det en prisvär lur med mycket bas.
Jag har ett par Shure E3c, de låter attans bra.
Men där är problemet passformen. Måste hitta mig ett par pluggar som passar mina hörselgångar.
Dessuom så är det så att E3c fungerar som öronproppar o dämpar yttre ljud med ca 23 dB om jag minns rätt, vilket kanske inte alltid är önskvärt

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000