HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Välljud från laptop'n

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
BosseBula Posted - 2005/09/01 : 14:51:45
Hej gott folk!

Har läst mycket positivt om HD650 och Ear90 och jag kan bara instämma.

Mitt system är Acer Aspire 1690 kopplad digitalt/optiskt (3.5mm toslink till vanlig toslink) till en Music Labs DP-102 MKII DAC (http://www.hometheaterhifi.com/volume_3_3/v3n3n.html), da'n är i sin tur kopplad med en rca->xlr kabel till min balanserade Ear90 (ska koppla balanserat sen) för att slutligen kopplas till mina HD650 som är inköpta här i England.

Hörlurarna är nog inspelade ca 150h. Ear90 lite mindre, vet inte exakt då den var ett demoex, men enligt säljaren så hade den nog inte så många timmar på nacken.

Det mesta låter bra nu! Även Mikael Wiehe mp3! (har skivan hemma, men hann inte dra ner den i lossless format) Wiehe har inte låtit så bra sen jag såg/hörde honom spela live i Lund. Det låter så verkligt liksom. Sicken upplösning! Sicka röster! Man kan höra instrumentens klang, inte bara den ton som spelas.

Jag letade länge efter en schysst laptop med digital ut och är glad att jag hittade en till sist. Laptop'ens inbyggda da var inte så bra.

Simma lugnt!
Mvh
Bosse
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
BosseBula Posted - 2005/09/27 : 19:42:19
Gör så, jag känner mig fattig då vi kollat på hus... Dock inte köpt något. Dröjer ett tag tror jag.
Björn-Ola Posted - 2005/09/27 : 14:08:29
Jag slog till och beställde en Sqeezebox, så jag får väl återkomma själv med intryck.
Björn-Ola Posted - 2005/09/19 : 19:26:19
Jag går själv i samma funderingar.
Du kan väl delge dina intryck om du köper den?
BosseBula Posted - 2005/09/16 : 17:56:08
Jag är rätt sugen på en squeezebox2. Och köra in alla cd på datorn med eac till flac formatet. En engelsk kollega har 2st squeezebox2 hemma och är jättenöjd. Kan köra digital ut från den och sen till min da. Typ samma som dig, fast utan jittermumsaren. Hoppas jag kan bli nöjd med det. Annars får det väl bli nån cd-transport.
Björn-Ola Posted - 2005/09/16 : 08:15:47
Själv har jag kopplat ihop datorn till stereoanläggningen via Airport Express och trådlöst nätverk.
Jag använder jittermumsare och separat DA-omvandlare för att få så bra ljud som möjligt.
Trots det är jag intesärskilt nöjd med ljudet. Bumlig bas och lite allmänt luddigt ljud.
Men för bakgrundsmusik är det suveränt.
Björn-Ola Posted - 2005/09/15 : 15:14:49
Bättre sent än aldrig.
BosseBula Posted - 2005/09/15 : 12:28:35
Tack Björn-Ola, du är en riktig kompis.
Björn-Ola Posted - 2005/09/15 : 12:15:54
Upggradera hörlurskabeln så får du ännu bättre ljud, och du måste köra balanserat, annars blir det kasst!
BosseBula Posted - 2005/09/15 : 11:32:56
Trodde man skulle få några kommentarer i stil med "Uppgradera hörlurskabeln så får du ännu bättre ljud", "Kör balanserat din dåre".


Det jobbiga nu är att man hör vilka skivor som är dåligt inspelade. På en skiva med "Logh" så hörs det att instrumenten spelar inte i samma rum, ingen gemenskap liksom, ljudbilden spretar.

Men på de skivor med bra inspelning kan man bara njuta.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000