T O P I C R E V I E W |
Wheels |
Posted - 2019/10/10 : 16:30:47 Köpte en sån till min Raspberry Pi 3B och tyckte den var ok. Men att köra den med separat strömförsörjning alltså splitta den ifrån USB ut. Whoaa! Magiskt bra ljud! https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-wesiontek-khadas-tone-board-dac.4823/
Så svart!
|
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Wheels |
Posted - 2019/10/11 : 19:49:20 Skulle inte kalla ljudet hårt men väldigt rättfram med 3D ljud som jag gillar. Och en otrolig dynamik med "svart" i lugna passager. Har aldrig njutit mer av pianostycken som den här DACen. Och för 960:- är den ett fynd! |
jonasz |
Posted - 2019/10/11 : 18:19:59 Har inte så mycket erfarenhet just av sabredacarna men en kompis köpte SMSLs 8 nånting som lovordats för fina mätningar på samma sida. Den lät utmärkt på många sätt men samtidigt retro digitalt med en hårdhet i ljudet jag är känslig för. Tycker mig förstå att det är många med mig som upplever samma sak. Det FINNS dock dacar som lyckats eliminera problemet så det är ju fullt möjligt att Khadasen inte lider av problemet. |
AlfaGTV |
Posted - 2019/10/11 : 15:46:46 Vet inte vad Jonasz syftar på faktiskt, essighet är det sista man hör ifrån ESS DAC-chip enligt mina öron. Man kan gilla eller ogilla tonaliteten i dem men essiga är de knappast, snarare tvärtom. Bland de mjukaste ljudande dac-chip jag upplevt iaf.. |
Wheels |
Posted - 2019/10/11 : 15:37:17 Googlade runt lite på sånglåtar och den här låter fantastiskt ingen direkt "essighet" men lite bright är den. Kan att göra med förstärkare, högtalare jagg har bara budgetgrejer. Allo Volt+ och Tangband fullrange. https://open.spotify.com/track/6pcj5hxc9CjrM86HoxheEE?si=FHLQ6iC6R2SOZlVORmF7Iw |
Wheels |
Posted - 2019/10/11 : 10:01:27 Har inte nån annan vettig DAC att jämföra med men visst är den lite bright. Beror väl vad man lyssnar på? Har du nån låt som exempel? |
jonasz |
Posted - 2019/10/10 : 19:25:19 Så den har inte den irriterande essigheten som t ex SMSL har i sina dacar med samma chip? |