HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Media spelare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Lech Posted - 2014/02/08 : 14:26:47
Det är dags för mig att entre digitaldogumänen.

Apparatvalet i "det här fallet" styrs av fysiska hårdvaru
dimensioner.

Valet föll på:
http://www.akkelisaudio.com/mediaspelare/ava-media-zara-premium.html

Gör jag bort mig ???

Lech
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Gozzi Posted - 2014/02/28 : 06:50:59
Är själv på jakt efter något liknande, går det att spela Wimp via denna produkt ?
CC Posted - 2014/02/11 : 14:35:28
Det måhända vara skillnad på ljudåtergivningen mellan FLAC å Wave (jag hör faktiskt skillnad när jag streamar från min server till min Squeezebox, vad det beror på det vet jag dock inte) men det är inga skillnader på antalet ettor och nollor om jag packar upp FLAC-filen till en wave-fil... Så utifrån ett lagringsperspektiv finns inget att förlora på att lagra som FLAC.

Det som väldigt många missar är dock att det är själva rippningen av skivan som är den känsliga biten (!) och som jag kan få audiofila nervsammanbrott på...
Johan4130 Posted - 2014/02/10 : 18:19:37
Jag är lätt manisk och får audiofila nervsammanbrott. Det skulle ju kunna vara skillnad på ljudet. ;)
Men denna tråd är inte till för att diskutera det, om inte trådskaparen initierar detta.
CAB Posted - 2014/02/10 : 18:03:31
Johan4130: varför inte Flac?
Johan4130 Posted - 2014/02/10 : 17:53:35
Verkar schysst.
Det är mycket pengar om man ser till funktionen men vad man ofta glömmer att räkna in i priset är mjukvaran med avseende på användarvänlighet.
Jag som är lite intresserad av dator- hård och mjukvara skulle säkert komma billigare undan men då måste man ju tycka att fipplandet är halva nöjet. Det finns dem som tycker det är roligare att bara luta sig tillbaka och njuta av musiken. ;)

Men nu till något viktigare:
När kommer den?
Får vi se bilder från uppackandet?
Vågar du lyfta på locket och fota insidan?
Vill gärna se bilder på det grafiska gränssnittet också, om du orkar och har lust.

Skoj!!

edit: Tänker du komprimera skivorna till Flac?
Jag röster på nej. Inte för att man hör särskilt stor skillnad om någon (enligt mig) men för nattsömnens skull. :)
CAB Posted - 2014/02/10 : 17:43:45
För att Lech ny inte skall få både kaffe och piller i vrångstrupen och inte missförstår bör jag kanske kommentera följande, jag tycker du har skaffat en förträfflig produkt.
Christian
CAB Posted - 2014/02/10 : 17:33:50
Enligt mig som måhända är ett par år yngre än farbror Lech är min kommentar , låter som en förträfflig produkt passar förträffligt i HiFi-riggen.
Den skulle passa perfekt mellan mina olika rörförstärkare, Tannoyer och vinylsvarv. Ett förträffligt komplement,
Det är riktigt kul det här med det nya ihop med Horn och rör, har aldrig hittat så mycker bra musik som när jag kopplade in dator och DAC, det hindrar ju inte att man köper sina fynd på Vinyl. Enda nackdelen är ju att man har aldrig köp så mycket vinyl som nu för en ny musikvärld har öppnat sig i och med de snabba sökfunktionerna.
Rör och Digitalt är ju ett lika bra konsert som äldre herre och yngre dam, det sätter fart på dödköttet.
Zombie Posted - 2014/02/10 : 16:04:28
Rätt dyrt...23 lakan för en rippare?
FBK Posted - 2014/02/08 : 21:57:24
Instämmer med Björn-Ola. För egen del så dröjer det ännu ett tag innan jag tar det steg som du nu tagit Lech, så sådan här trådar är intressanta.
Björn-Ola Posted - 2014/02/08 : 21:53:24
Det kan vara så att det är du som pionjär som blir den som delar med sig av den erfarenhet du får av produkten till oss andra. Vi är intresserade.
PG Jeppsson Posted - 2014/02/08 : 21:23:45
Flyttad.
CH Posted - 2014/02/08 : 19:36:39
Flytta den till rätt avdelning här så får du säkert svar. Wifi och flerkanal.
Lech Posted - 2014/02/08 : 19:31:46
Tråden verkar inte bli någon hit.
Den passar nog inte på hifi-forum utan bättre på annat håll.

lech

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000