HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 dbpoweramp-inställningar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
plind Posted - 2013/09/22 : 12:37:10
Håller på att rippa ner skivsamlingen och undrar vilken inställning som är bäst.Just nu har jag "secure mode" med error correction.
Det snabbare alternativet är "burst mode". Råkar ofta ut för att rippningen tar en evig tid när den hittar fel och måste utföra "rerip" av ett antal frames
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
plind Posted - 2013/09/23 : 07:14:00
Var rädd för det Tack ska ni ha.
CC Posted - 2013/09/22 : 23:05:14
är du mån om att få ut allt från plastbiten så kör du inte med "burst mode". Ibland måste det få ta sin tid, om man månar om kvalité... Så Björn-Olas tips är mycket gott.
plind Posted - 2013/09/22 : 17:07:50
Björn-Ola Posted - 2013/09/22 : 16:53:55
Det brukar också hända när skivan inte finns i databasen.
Jag ser inte detta som ett problem. Men jag tillhör väl inte nutidsmänniskorna så jag tycker väl därför att allting ska få ta sin tid.
Sätt dig och lyssna på en Wagneropera under tiden. Rippningen brukar oftast vara klar när du har spelat igenom operan och du har då upplevt att tiden bara har flugit iväg.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000