HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Irriterand surrbrumljud

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Jojje66 Posted - 2012/05/31 : 19:12:35
Hejsan!

Jag har tidigare lyssnat digitalt genom att koppla in signalen direkt från PCn till mina slutsteg, mao. använt PCn som försteg. Jag har dock inte samsats fullt ut med Asus programvara varför jag nu kablade om för att använda mitt Nuforceförsteg istället. Självklart kunde inte någonting så enkelt vara problemfritt. Oavsett vald programkälla nås mina öron av ett irriterande surrbrummljud så fort PCn kopplas in i försteget. Har provat att byta signalkabel mellan PC och försteg, dock utan skillnad. Kabeln in i steget är en Vdh som har RCA i ena änden och XLR i den andra. Det är tyst när den är kopplad mellan PC-slutsteg eller försteg-slutsteg men då bara tills jag kopplar in PCn med vanlig RCAkabel in i försteget. Är det någon mystisk jordning som skall till eller skall nätdelen i PCn misstänkliggöras? Kanske finns det andra tips? Passar tråden bättre i annan forumdel är det helt ok att flytta iväg den dit den hör hemma.

Vänliga hälsningar Johan

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000