HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Skippa cd-spelaren, men ändå ha den kvar ?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
garmen Posted - 2011/08/19 : 21:28:58
Är totalt novis på det här med datorer.

Men jag tror jag är lite sugen på en sorts datorlösning. Och en läsplatta som fjärr. Dvs. bort med cd-spelaren och använda datorn som drive och en extern dac som jag kan "tjonga" in i mono-stegen.

Någon som har tips och idéer ?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
garmen Posted - 2011/08/21 : 21:34:02
har en Advantage S1:a ifall jag vill ha en transporter ;) kanske är lika bra och köpa en schyst dac istället och släppa den där tanken på någon multimedia grunka

tack för svaren
softishman Posted - 2011/08/20 : 11:41:46
En transport?! Jag har en Advance Acoustic MCD-403 som ren tyransport och den är knäpptyst och gör det den skal, den läser dessutom HDCD, CD-R och MP3...
AlfaGTV Posted - 2011/08/20 : 10:17:03
Kanske en Sonos ZP90 ger dig vad du vill ha? Den kan du använda som streaming central men den har variabel utvolym och har en analog ingång. Har även Spotify och Internetradio via läsplatta (iPad i mitt fall, men nog finns varant för Android)
Dig koaxial utgång för riktigt bra ljud!
Tänkte på ditt först nämnda krav, du kan ju koppla vad du vill till de analoga ingångarna, t.ex. Din gamla CD?
garmen Posted - 2011/08/20 : 08:58:56
eller typ en mediaspelare av klass som inte kostar skjortan och jag kan använda en läsplatta som fjärr. kanske det är jag är ute efter ? Även att man kan köra spotify och liknande.
ztenlund Posted - 2011/08/19 : 22:00:03
Du vill alltså spela upp dina skivor i en drive som sitter i datorn och skicka det till en d/a-omvandlare?
Det är klart att det går, men jag ser inte riktigt poängen. Sedan gäller det att ha en drive som inte lever rövare när man spelar skivor också...

Ska det vara någon poäng får du nog göra dig besväret att rippa skivorna, vilket tyvärr är en ganska seg uppgift om man har lite skivor.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000