HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DAC till SB Touch

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Tobh07 Posted - 2011/08/03 : 07:36:49
hej!

införskaffade för en tid sen en SB Touch, fungerar fint, men det börjar bli dax att komplettera med en vettig dac.
har kollat igenom forumet, men inte hittat nån tråd om just SB Touch och vilken dac som kan tänkas vara en bra parhäst. (kan vara så att jag läst dåligt.. i arla morgontimmen..)
Hur som, har kollat en massa recensioner, och den dac som verkar vara återkommande med gott betyg är Cambridge Dac Magic, så en relevant frågeställning här i starten blir:

någon som har testat Dagmagic+SB Touch? resultat? köprekomendation? alternativa dacar?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Tobh07 Posted - 2011/08/09 : 17:07:19
efter lite funderande så blev det tillslut en V-Dac.
Vilket lyft jämfört med tidigare!
Mer upplöst topp, och ett driv som är riktigt "stampa takten" framkallande. bättre definition i de lägre registren, ljudbilden i överlag liksom faller på plats på ett annat sätt en tidigare, lite bättre timing kanske?
ahultin Posted - 2011/08/03 : 21:28:52
V-Dac skulle kosta 170 pund från Divine Audio inkl.frakt...
Tobh07 Posted - 2011/08/03 : 20:29:15
Har plöjt otaliga recensioner, och det verkar vara delade meningar om DacMagic, V-Dac'en är högintressant, och även Arcam rDac har dykt upp som ett alternativ, lite nyfiken på Lead Audio LA-100 dessutom, den är dock lite utanför tänkt budget.

Luskade fram Musical Fidelity V-Dac för 199¤+15¤ frakt, skulle bli ca strax under 2.000 totalt, är lite lockande faktiskt.

Får plocka med Squeezeboxen på en lyssningsrunda imorgon, alternativt låna hem och testa dac'ar i min egen anläggning.

Blir spännande att se vart detta slutar
ahultin Posted - 2011/08/03 : 09:34:10
Om man nu ska tro på recensioner så var Hifi&Musiks recensent mindre förtjust i V-Dac:en än i Cambridges Dagmagic..... Men som vanligt får man väl lyssna och bilda sig en egen uppfattning... :-)
Det kanske kan vara läge att invänta Harmony Designs nya DA09? Den är iofs mer pengar än de andra två...
Tips - http://www.analogueseduction.net/manufacturer/Musical+Fidelity,b.html?page=1
Betydligt trevligare priser än hemma i Sverige.... (V-dac och V-psu för cirka 3300:- plus frakt....)
dB Posted - 2011/08/03 : 08:27:44
Hej,
Har testat en hel del DACar och den som föl mig i smaken var Musical Fidelity V-DAC ( en recension på norska http://www.hegel.com/HD2_lydbilde2011.pdf) . Definitivt en ut av bästa dacarna jag har hört och det låga priset är inte direkt någon nackdel. Jag kör den tillsammans med en V-PSU. Den slår Cambridge på alla punkter (enligt mina öron).
Lycka till!
/dB

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000