HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 J River Media Center 16, Library och diskhantering

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
markusA Posted - 2011/05/30 : 10:15:19
Jag sitter här och försöker lista ut hur MC16 fungerar.
Som lagringsenhet använder jag en Synology 411j NAS.
Om jag mappar en nätverksdisk så får jag väldigt långsam överföringshastighet (det hackar ibland tom) och tagging tar oerhört lång tid.
Om jag istället lägger upp disken på iscsi så ökar överföringshastigheten (inget hackande) och tagging går blixtsnabbt?
Har ni varit med om något liknande?

Dessutom har MC16 lagt in en bild på en artist mapp som jag inte blir av med? Cover art för albumen funkar men bilden för artistmappen är fel och jag blir bara inte av med den?
Bibliotekssystemet verkar så automatiserat att man inte kan fixa fel manuellt? Är det bara jag eller är detta något vanligt förekommande problem?
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
markusA Posted - 2011/05/30 : 19:27:15
Jag har precis konfigurerat om diskarna och börjat köra iscsi.
theseal Posted - 2011/05/30 : 17:46:14
Varför inte köra ISCSI då?
markusA Posted - 2011/05/30 : 17:18:07
Jag må vara teknik-nerd men mina kunskaper i datanätverk lämnar en del att önska.
När det gäller Samba så visste jag inte ens att namnet existerade. :P
Det stämmer säkert det du säger, det blir en hel del mappar när man ska lagra musik. På något skumt sätt så känns det lite skönt att jag inte är ensam om problemet.
Nu när jag vet vad jag ska söka på så är det möjligt att läsa på lite mera.

Så länge jag kör iscsi så funkar allt men t.o.m. solen har fläckar och likaså har iscsi en baksida. För att säkerställa att det inte blir krock så kan man endast koppla upp en "initiator" åt gången.
(Det finns lösningar men jag saknar kunskaperna och det verkar vara hyfsat stora ingrepp i mjukvaran.)
En dator åt gången kan jag nog leva med... (Det finns alltid bakvägar att använda)

Bernt> Din dator är ett monster. ;)
(Iofs så tror min dator att disken är intern.)

Varför artistmapp-bilden beter sig är och förblir ett mysterium?
theseal Posted - 2011/05/30 : 14:29:02
@marcusA, kollar man supportforum för jriver MC så verkar de flesta problemen med samba ligga iallfall 5 år tillbaka i tiden. Mapplistningen du gör, innehåller den massor av mappar? Jag skulle tippa på att den trånga sektorn ligger i din NAS och sambaprotokollet.

ang databasen har jag ingen koll.
theseal Posted - 2011/05/30 : 14:19:20
Samba är en styggelse. NFS FTW!!!!

Vad är det du tröttna på Bernt? vad är det som inte ville funka?
Bernt Jansson Posted - 2011/05/30 : 14:00:40
Intern hårddisk funkar finfint hos mig, jag har tröttnat på NASA...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000