HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SB Touch inbyggda Dac

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
JWO Posted - 2010/12/11 : 10:30:29
Är det någon som direkt jämfört SB Touch inbyggda Dac med en extern Dac låt säga Benchmark, Lavry DA10 eller dylikt? Jag tycker SB Touch låter bra och jag hört att någon tyckte den lät så bra att han sålde sin DA10... Jag har själv haft Dac1 och DA10 men aldrig samtidigt som Touchen.

Någon?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
JWO Posted - 2010/12/14 : 08:08:33
Tack för tipset skall läsa den :)

Det börjar nämligen rycka lite i uppgraderingsnerven ;)
Mirage Posted - 2010/12/12 : 10:29:51
Amerikanska tidningen Stereophile hade en rätt omfattande test av SB Touch i oktobernumret i år.

Läser man bara slutordet kan man konstatera att de verkar tycka att den inbyggda DAC:en är helt OK.
quote:
How you connect the Touch is up to you#8212;its analog outputs are more than serviceable, even for HD, and its digital outputs into your choice of DAC or processor are better than CD ever was. The Touch's USB output was a surprise, and offered remarkable performance.

Det sista syftar på en modifiering som gör att man kan ta ut ljud via USB-anslutningen (som normalt används för extern lagringsenhet) och därmed ansluta till valfri USB-DAC. Testet är rätt omfattande och artikeln är helt klart läsvärd om man funderar på att köpa en Touch, vilket även jag gör!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000