T O P I C R E V I E W |
JWO |
Posted - 2010/12/11 : 10:30:29 Är det någon som direkt jämfört SB Touch inbyggda Dac med en extern Dac låt säga Benchmark, Lavry DA10 eller dylikt? Jag tycker SB Touch låter bra och jag hört att någon tyckte den lät så bra att han sålde sin DA10... Jag har själv haft Dac1 och DA10 men aldrig samtidigt som Touchen.
Någon? |
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
JWO |
Posted - 2010/12/14 : 08:08:33 Tack för tipset skall läsa den :)
Det börjar nämligen rycka lite i uppgraderingsnerven ;) |
Mirage |
Posted - 2010/12/12 : 10:29:51 Amerikanska tidningen Stereophile hade en rätt omfattande test av SB Touch i oktobernumret i år.
Läser man bara slutordet kan man konstatera att de verkar tycka att den inbyggda DAC:en är helt OK. quote: How you connect the Touch is up to you#8212;its analog outputs are more than serviceable, even for HD, and its digital outputs into your choice of DAC or processor are better than CD ever was. The Touch's USB output was a surprise, and offered remarkable performance.
Det sista syftar på en modifiering som gör att man kan ta ut ljud via USB-anslutningen (som normalt används för extern lagringsenhet) och därmed ansluta till valfri USB-DAC. Testet är rätt omfattande och artikeln är helt klart läsvärd om man funderar på att köpa en Touch, vilket även jag gör! |