HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Frågor om Sonos ZP 90/120

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Mullansson Posted - 2010/11/01 : 22:16:57
Har ett antal funderingar ang. Sonos ZP 90/120 som jag hoppas ni kan hjälpa till med:

1. Hittar Sonos min DVD-drive på datorn? Alltså, kan jag använda datorn som CD-spelare och spela upp via Sonos?
2. Kan jag streama "valfritt" ljud från datorn, alltså vad som än låter på datorn skickas till Sonos?
3. Kan jag styra min Sonos från datorn eller måste jag använda fjärr/iphone/android?
4. Måste jag ha datorn igång för att köra Spotify?
5. Kan jag köra gratis-Spotify via datorn streamat till Sonos?
6. Vad är fördelar/nackdelar med Sonos jmf med Squeezebox?

/Mullansson
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mullansson Posted - 2010/11/01 : 22:48:55
Tyvärr som jag befarade då ang. DVD-driven. Hade ju förhoppningar om att ZP120 skulle kunna ersätta all befintlig elektronik och dessutom klara det fritt från sladdar (från datorn). Vill ju inte helt överge de kära CD-plattorna.
En ZP90 + DVD-reciever ligger nog närmast till hands.

Nåväl, tack för det snabba svaret!

Förresten nån som kan säga något om hur Android-appen för Sonos funkar? Användbar eller irriterande?
tober Posted - 2010/11/01 : 22:24:31
1. Nej
2. Ja, om du kopplar line ut på datorn till en Sonos-enhet som har line in.
3. Ja, det finns även programvara för att hantera det från dator både till mac/pc.
4. Har du Spotify premium kan du köra det i ditt Sonos nätverk och därför inget behov av datorn. Om du har vanligt abonnemange med reklam kan du använda datorn som i punkt 2.
5. Enbart som i punkt 2.
6. För egen räkning att du har ett stort utbud både musik och radiokanaler men kan också även spela musik från egna arkiv utan att ha behov av en server utan endast nätverksenhet med diskutrymme. Också fördel att kunna grupper flera enheter och spela ihop eller styra alla i ditt nät.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000