T O P I C R E V I E W |
Silversurfaren |
Posted - 2010/10/29 : 18:07:27 Vad tycker ni om Squeezebox Duets analoga utgångar?
Jag är förvånad över hur bra dom låter. Känner inte att jag måste uppgradera med en DAC på en gång, även om chansen är stor att man gör det i framtiden när uppgraderingssuget kommer. Men för tillfället så är jag nöjd med hur det låter.
Och ni som har uppgraderat med en DAC, vad för DAC kör ni med? Beskriv gärna ljudet lite också. |
11 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
softishman |
Posted - 2010/12/11 : 15:57:57 Cambrigde DAC MAGIC verkar prisvärd! |
Rolf-san |
Posted - 2010/12/08 : 20:43:42 Tackar, jag förstår. Så om jag vill ha den för lite finlyssning så är det en DAC som gäller. Ut och jaga på beg.marknaden då. Finns förslag på under 2000? |
softishman |
Posted - 2010/12/08 : 19:45:44 Om du har den i köket duger den som den är, jag har oxå en i köket och den kör jag som den är! Den andra har jag dock kopplad till en bättre dac... |
bearwik |
Posted - 2010/12/08 : 18:56:33 Jag skulle välja en DAC, jag hör ingen skillnad på min SB Classic med eller utan PSU, men DAc:en gjorde stor skillnad. Det bör väl finnas en digital utgång på SB duett också, så du behöver en koaxial digitalkabel av lämplig längd. |
Rolf-san |
Posted - 2010/12/08 : 18:23:18 Om jag nu får för mig att vilja uppgradera ljudet från min Squeezebox Duet, vad gör jag? En del säger en ny PSU andra säger en DAC? Säkert flera som säger både och. Om jag nu skulle vilja uppgradera med en DAC, hur kopplar jag in den? På vilken utgång, eller var då? Som ni förstår är jag en totalt okunnig, ja vadå? PSU:n förstår jag vad jag ska göra med.
TOTALT OKUNNIG!!! Är bara förnamnet.
Edit: Ska väl kanske tillägga att jag inte använder den för FINlyssning, utan mera när jag lagar mat med köksfläkten på.
Men om man skulle vilja... |
CC |
Posted - 2010/11/01 : 16:27:20 Kör för närvarande med en (15 år?) gammal Dacmagic 3 från Cambridge (i väntan på en ersättare till min sålda ECD1:a från elektrocompaniet) och den spelar i en helt annan liga än "klämboxen"! Mycket med kraft och tyngd i ljudet med ett driv som lämnar SB3:an långt bakom sig... Rock#180;n roll helt enkelt. |
Björn-Ola |
Posted - 2010/10/31 : 18:01:31 Den låter väl som en cd-spelare runt 3000:- Det är väl klart att en DAC lyfter ljudet för det finns väl knappast en DAC som inte låter bättre än en cd-spelare runt 3000:.
|
bearwik |
Posted - 2010/10/30 : 14:06:48 Jag har en SB Classic, det blev ett otroligt lyft med en DAC, i mitt fall en äldre, moddad Cambridge DacMagic. |
softishman |
Posted - 2010/10/30 : 13:06:38 Har du en gång kopplat in en annan dac så kommer du inte koppla bort den igen....! |
Janne00 |
Posted - 2010/10/29 : 19:48:59 Jag har haft Squeezebox Duet och Stello DA100 Signature i 2 år nu. DAC:en förbättrar ljudet avsevärt, mer detaljerat och tydligt ljud blir det. Jag skulle inte vilja använda squeezeboxens inbyggda DAC efter att ha jämfört med en extern DAC. Någon noggrannare analys vill jag inte ge mig in på. Det är länge sedan jag jämfört. Efter att en gång ha provat så finns ingen återvändo |
Ryssen |
Posted - 2010/10/29 : 18:43:19 Jag tänkte just säga tvärtom om analogautgångarna,förvånad hur dåligt dom låter.Jag har en hemkokt DAC och det låter bättre än de analoga ut. |