T O P I C R E V I E W |
Sondek |
Posted - 2010/10/27 : 13:32:23 Av någon anledning har det blivit oreda i min flac samling så att när jag väljer att spela vissa låtar så spelas en helt annan låt från samma album upp.
Gissar att detta har och göra med att tracknumber blivit korrupt på något sätt.
Går detta att rätta upp i Mediamonkey eller behöver man något annat taggningsprogram för att få rätt tracknumber på rätt låt? Att gå in och editera tracknumber på varje enskilld låt lockar inte
Om det krävs ett rent taggnings program så tar jag gärna emot förslag på gratisversioner.
|
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Sondek |
Posted - 2010/10/28 : 09:24:27 Testade Mp3tag men detta gick inte att lösa på ett enkelt sätt. Jag kommer att ladda in senaste backup i stället.
Inser att det här med musik filer i datorn är rätt så känsligt. Tror att oredan i taggar uppstått i samband med byte mellan olika programvaror -> Squeeze server -> Winamp -> Foobar2000 -> MediaMonkey.. Man bör nog hålla sig till en och inte byta sen |
Kmj |
Posted - 2010/10/27 : 15:14:32 Mp3tag är klockrent och gratis. Ladda filerna, leta info med programmet och klicka på "spara". Gratis är det med.
http://www.mp3tag.de/en/ |