HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vilken version av Squeeze Center till Spotify?!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
softishman Posted - 2010/10/22 : 11:08:17
Har fått igång Spotify genom min Squezzeboxar (Classic V3) genom att förut nedgradera versionen på Squeezecenter....

Nu efter ett tag har det slutat fungera igen?!

Jag har version 7.5.1 av Squeezecenter, behöver jag nedgradera igen nu, har jag råkat uppgradera på nått sätt?

Min DSBridge "lampa" förblir blå när jag startar....

Hjälp...!

mvh Fredrik
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
softishman Posted - 2010/11/03 : 16:32:57
det är Flash player 10 från Adobe som ställer till det så att inte dsbridge fungerar, någon som några tips hur man bli av med det? Jag använder firefox men har explorer kvar på datorn och det spelar ingen roll om jag installerar Flash player genom Firefox eller explorer...
softishman Posted - 2010/10/23 : 09:59:24
Nu har jag googlat och fixat det! Gjorde dock inte en sak i taget så jag vet inte vilken av alla saker som var problemet...

Jag avinstallera senast uppdateringen av Adobe Flash Player, sänkte stream hastighetetn i Squeezecenter från 320kbit/s till 160kbit/s
och tillsluta så tog jag bort en uppdatering av JAVA och ändra så att det inta uppdaterar sig självt!
Nu funkar spotify i Squeezeboxen igen!
softishman Posted - 2010/10/23 : 09:45:53
Spotify direkt funkar bara om man har Premium, vilket jag inte har....
Har uppdaterat Java och Adobe, skall nog börja där...
har version 6 uppdatering 15 av JAVA....
Adobe har jag version 9.4.0
Ska man ta bort dessa helt då eller? Går det att nergradera på andra sätt?
Ayn Posted - 2010/10/22 : 12:05:02
Ni har väl inte missat att det finns en plugin till Squeezecenter nu som gör att man kan köra Spotify rakt av på Squeezebox? Funkar kanon!
http://teknikkonsument.se/2010/06/20/spotify-plugin-antligen-till-squeezebox/
Jonas Posted - 2010/10/22 : 11:38:34
Hemma hos mig fuckade en uppdatering av Java upp dsb-bridge. Jag upptäckte en dag att det inte funkade längre. Googla på dsb bridge adobe java eller liknande så hittar du svar om hur du tar bort java och installerar en äldre version. Det kan mycket väl vara så att detta är problemet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000