HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hjälp med Hanewin NFS server i Windows 7

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
AndersP Posted - 2010/07/01 : 20:38:55
Jag får inte skiten att funka helt enkelt. Alla sa ju att win7 skulle vara världsbäst i grenen konfigurera nätverk.

Jag bytte dator för ett tag sedan när min gamla XP-dator havererade. Bytte till win7 samtidigt för det fick så fin kritik. Hittade för länge sedan en guide på internet som jag följde slaviskt och allt fungerade klockrent med XP: http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf
Nu hittar min NMT C-200 inget innehåll på servern trots att jag provar allt jag kan koma på. Som lök på laxen är networkmediatank.com helt nere sedan någon vecka så jag kommer inte åt forat eller wikin.

Borde jag installera mitt gamla XP i nya datorn eller finns en lösning?
Börjar verkligen tröttna på att "slanga" GB till lös hårddisk när det ska tittas på film...
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AndersP Posted - 2010/07/05 : 20:51:01
Det funkar!

Tack snälla ztenlund! *networkmediatank.com* är uppe igen så jag kokade ihop din guide med deras och drog ut minsta gemensamma nämnaren. Hittade ett felaktigt IP i serverns exportfil och slogs lite med windowsbrandväggen innan jag gav upp den och installerade en 3:rd party produkt som har ett enklare användargränssnitt.

Och nu bara funkar det.... Knappt man trort.


I LOVE MY popcornhour C-200.
Harry_up Posted - 2010/07/03 : 12:22:02
Se till att du har samma användarnamn med samma lösenord på båda datorerna förenklar livet en hel del.
Du kan testa att spara en fil på servern och se om du har behörighet att läsa den sen.

mvh/Harry
AndersP Posted - 2010/07/03 : 01:03:25
Jamen ztenlund du är ju en stekare och du bevisar det direkt. Jag måste bara börja jobba ikapp dina "howtos". Känner mig som en latfisk nu.
Ryssen Posted - 2010/07/02 : 23:02:16
Vad gör jag om det efterfrågas lösenord när jag försöker komma åt en partion på den andra datorn?Jag använder ju inget lösenord...
ztenlund Posted - 2010/07/02 : 22:34:16
Stekare vet jag inte... Åt sill och potatis idag.

Den enkla varianten når du så här:

Eventuellt fungerar det att använda den.

Annars:

1 öppnar samma som Specific people ovan.
2 öppnar den avancerade varianten.

Då borde det se det ut så här (förutom att rutan inte är ikryssad):


Klickar du där pilen pekar så får du upp den här rutan som du förmodligen känner igen sedan tidigare:
AndersP Posted - 2010/07/02 : 18:54:38
Ok, tror jag förstår vad du menar. I mitt Win7 heter det "avancerat" eller nåt ditåt. Säg vad det heter på engelska du bara Ztenlund så ska jag nog fixa "översättningarna".

Kul att få hjälp av en sån stekare som dig när man är så usel på nätverk
ztenlund Posted - 2010/07/01 : 23:34:26
Du borde kunna högerklicka på filen och välja Properties/Egenskaper, fliken Sharing/(Delning?) och sedan om det antingen går direkt med den enkla delningen eller avancerade. Den enkla finns tillgänglig i samma meny som HomeGroup direkt när man högerklickar också.

Jag kör engelsk Windows och har så gjort sedan Win2000 så vad saker och ting heter i den svenska versionen... Påminns endast då jag sitter vid andras burkar.
AndersP Posted - 2010/07/01 : 21:04:56
Kan man slå på "klassisk fildelning" på nåt speciellt ställe?
AndersP Posted - 2010/07/01 : 21:03:13
Lämnade precis hemgruppen. Ska börja testa igen. Det är ju bara så många ställen det kan gå fel. Återkommer. Tack förresten.
ztenlund Posted - 2010/07/01 : 20:46:01
Nu vet jag ingenting om den aktuella enheten, men vad har du gjort och inte gjort?
Min spontana gissning är förstås att du har HomeGroup på istället för klassisk fildelning.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000