HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Teac Wap, någon som vet något?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
JWO Posted - 2010/05/24 : 20:25:12
Verkar finnas i olika utföranden, ha digitalt ut och klara usb disk utan att behöva en dator igång:

http://dspd.teac.de/index.php?id=4316&L=1

http://dspd.teac.de/index.php?id=3814&L=1

http://dspd.teac.de/index.php?id=3828&L=1
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
geldis Posted - 2010/06/03 : 18:10:06
#8226;Supports: AAC, MP3, OGG, WMA, WAV, FLAC

Vet inte vad jag gjort för fel men det fungerar klockrent.

Jag har inte något större dataintresse utan använder enbart datan till att utföra "måsten". Skicka mail, skriva på, surfa osv. Jag har under lång tid väntat på Touchen som i olika trådar sedan har blivit kritiserad för att inte leva upp till förväntningarna att spela direkt utan dator.
Jag tog chansen på denna...

Den spelar lite "japanskt" enligt min uppfattning. Lugnt, korrekt men utan engelskt "driv" om ni förstår vad jag menar.?
Möjligen att Dac byte kan förändra detta.
Det visade sig att jag hade drygt 900 skivor på hdd när jag kollade, fick ett par hundra av grabben för ett par månader sedan. Att skifta mellan dessa skivor går lika snabbt som att byta låt på en CD! Den är inte seg eller det minsta strulig så här långt.
Utförandet på handkontrollen är inte höjden av design. Helt ok att hålla i handen men utförandet med kromad pressad plåt på under/åvansida med synliga skarvar är lite taffligt.

mvh
JWO Posted - 2010/06/03 : 17:01:25
Ja, hur stabil är den med att köra direkt från en usb hårddisk?

Hur känns den mot Squeezebox ( om du jämfört )

Varför tog du denna och inte Touchen? ( var det något annat förutom att Touchen har buggig mjukvara )

Berätta mer! :)
Björn-Ola Posted - 2010/06/03 : 12:30:21
Återkom gärna med fler intryck.
Är den snabb på att hitta och starta spela den valda musiken?
Inget strul?
Klarar den AIFF?
geldis Posted - 2010/06/02 : 20:48:45
4990:- är väl enklast att svara på.

Ljudet är helt OK. Förmodligen som en CD-spelare i samma prisklass men vill inte ritsa något i sten i detta läget. Bra men inga "haksläpp". Har lagt över alla mina CD i flac och det handlar om ca 700 stycken. Jag har en billig Dac som skall testas framöver, gör det skillnad kommer jag att testa bättre Dac:ar.
Jag lyssnar trots allt mest på vinyl men jag vill även ha tillgång till den "nya" musiken utan att hela rummet fylls med CD-skivor.
Häftigt att ha tillgång till alla skivor i "handflatan" utan att blanda in dator och routrar. Dock... detta är första intryck!

mvh
Ryssen Posted - 2010/06/02 : 20:33:27
Ljudet? Priset?
geldis Posted - 2010/06/02 : 20:24:09
En wap 8500 spelar sedan någon timme direkt från en WD 500 via usb hemma hos mig. Inhandlad på Reference Audio i måndags. Så himla glad att slippa dator och nätverk....

mvh

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000