HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Undvika att usb disken spinner ner, HUR???

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
JWO Posted - 2010/05/09 : 19:44:10
När jag kör Touch ensam med Usb disk så efter någon timme/timmar stänger Squeezebox server ner och måste startas om när jag vill spela en låt/ta ur Touch ur standby.

Vet någon vad jag kan ha gjort fel, om det finns någon inställning som gör att den SKALL stänga ner Squeezebox server?

Jag har sleepmode off.


Någon som har en idé?
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
JWO Posted - 2010/05/17 : 11:22:19
Fungerar bara på äldre Windows versioner :(

Har provat i Vista och det fungerar inte ens med Xp compatility mode :(

Om det finns för Vista eller Mac skulle det vara toppen men jag ha inte hittat det någonstans
Pac Posted - 2010/05/16 : 21:25:47
Spin down är en feature som skall göra Hårddiskar mer "gröna". Tillverkarna har just nu ett race för att göra den mest "gröna" hårddisken och i jakten på första plats har de börjat från gå SATA-specarna. Det skapar problem för alla som skall använda diskarna.

WD verkar ha ett program för att programmera om diskarna om man får problem med deras gröna feature. Jag gjorde en snabb sökning och hittade den här: http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=304&sid=17#9001;=en

Det kanske finns nyare versioner om du söker.



JWO Posted - 2010/05/16 : 18:54:02
Är det någon som vet hur jag kan hindra en WD digital passport 3200ME från att göra en "spin down"?

Helst på en mac, men pc går också.

jag har provat mycket av den mjukvara som finns på WD hemsida men ingen mjukvara hittar disken när jag vill starta programmet.
bojo Posted - 2010/05/11 : 20:28:17
Jag har uppdaterat. Det var nästan det första jag gjorde efter att min SB sattes igång.
JWO Posted - 2010/05/10 : 08:35:05
Kör ni med den ursprungliga programvaran eller med uppdateringen som vi erbjöds göra under installationen?
bojo Posted - 2010/05/09 : 22:46:29
Det har hänt ett par gånger för mig, och ja - det är troligtvis buggig programvara. Jag måste koppla ur disken och sätta i den igen efter en sån händelse och då startas serverprogramvaran igen.
johan.björklund Posted - 2010/05/09 : 21:34:08
jag har inga sådana tendenser, än!
Björn-Ola Posted - 2010/05/09 : 21:02:31
Det är nog inte du som gjot fel, programmvaran är buggig!
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=78386
johan.björklund Posted - 2010/05/09 : 20:59:45
Kan det vara disken som går i Sleep?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000