HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Livslängd på platt tv

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2010/03/09 : 17:27:35
Läste i Råd&rön en tv tekniker som sa att livslängden (den tekniska) på en platt tv var ca 4-5 år..
Det tycker jag låter väldigt lite,jag hadde trott i allafall 10-15 år.
Vad tror/vet ni om det?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
whiskyman Posted - 2010/03/12 : 09:50:10
Ja mest sannolikt så menas just detta att den tekniska utvecklingen resulterar i det som John K skriver. För ingen av mina plasmatv har visat några som helst problem. Den första är från 03 och den andra från 08.

Och enligt det jag läst så har både plasma och LCD en betydligt längre livslängd än de gamla CRT.Vet dock inte hur det är med de LCD som använder LED-ljus, men skulle inte tro att det är särskilt stor skillnad.mvhKristofer
gcs Posted - 2010/03/09 : 18:06:22
Ja TV-reparatör är inget värt idag om man inte behöver kunna något annat än byta hela kort. Jag vet det eftersom min bror jobbat som sådant sedan 60-talet. Man kan säga att jobbet är nästan utdött idag.
opethic Posted - 2010/03/09 : 17:59:15
Kompisen köpte en Philips LCD för drygt ett år sedan, den har redan börjat krångla.
En annan kompis köpte en LG (också LCD), och fick mycket strul! hon fick byta TV tre gånger på några veckor innan hon fick en som fungerade.

Verkar vara bra grejor de där platt-TV apparaterna...
John K Posted - 2010/03/09 : 17:39:59
det jag tror teknikern menar är att utvecklingen är så pass snabb att den tekniska "livslängden" är kort.
sen håller garanterat TVn betydligt fler år.

min egna är 7 år nu. det senaste när jag köpte den, men när den var inne på reparation efter 3 år, fanns det knappt delar att få tag på.

en parantes är att jag jobbat med tv-reparationer några år. dock slutat nu.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000