HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nytt hemmabiosystem

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Clayman Posted - 2010/03/08 : 18:08:39
Hej, ska nu ta steget in i hemmabiosfären. Jag ska komplettera mina befintliga frontar (b&w dm309) med en center, två bakhögtalare, sub och en hemmabioreceiver. Jag hade tänkt mig en Denon 2310, Monitor Audio Bronze BR LCR som center, Monitor Audio Bronze BR FX som bakhögtalare, vilken sub jag ska ha vet jag inte, några tips? Vad tycker ni om matchningen i sin helhet med mina befintliga frontar? Kan jag utnyttja min NAD 320BEE i systemet på något sätt eller är den övertalig?

Mvh
Jonas
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kmj Posted - 2010/03/19 : 12:46:06
Jag använder personligen båda och kan inte annat än rekommendera detsamma.
Dvs, behåll dina B&W och din NAD till att spela musik eller koppla dem direkt på Zon2-utgångarna på receivern du tänkt köpa.Skaffa sedan ett kompaktare högtalarssytem till film, det finns många prisvärda kompaktsystem som gör ett riktigt bra arbete trots storleken. För MA-högtalarna får du ju pynta ut runt 9000:- plus sub och för det priset så lär du ju kunna hitta något enheltligt system. Gör du som jag och monterar de mindre högtalarna i kanten mellan tak och vägg så blir det även väldigt diskret. Ett litet tips bara.

whiskyman Posted - 2010/03/19 : 12:16:42
Hej matchningen torde inte vara särskilt lyckad. Borde bli bättre om du hittade någon B&W-högtalare. I stort sett vilken som skulle funka klangmässigt bättre än en Monitor Audio till dina B&W.

MvhKristofer


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000