HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Edcast, inställningar...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
svanbo Posted - 2009/12/02 : 20:10:34
Jag kör Icecast server och Edcast och streamar ljud från Spotify till min Popcorn Hour mediaspelare. Funkar fint! Dock ca 10s eftersläpning på musiken, lite störande.

Funderar över vilken inställning i Edcast som ger bäst ljud. Man kan ju välja codec, bitrate, kvalitet, samplerate os.v. Har experimenterat lite och de flesta inställningar funkar inte alls, den som verkar funka bäst som jag hittat iaf är OggVorbis, kvalitet 10 och samplerate 44,1 kHz. Då får jag en bitrate på ca 500 kbps. Vad kör ni med för inställning??

Hade önskat att OggFlac hade funkat men min Popcorn Hour verkar inte klara av att spela upp det

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000