HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Spotify via Squeezebox - ljudförsämring?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
svanbo Posted - 2009/11/26 : 17:43:48
Är lite efter men har precis upptäckt vad fantastiskt Spotify är inser nu att jag måste snöra ihop datorn med anläggningen på nåt sätt. Frågan är då hur bra det är att göra detta mha en Squeezebox. Jag har förstått att det går att streama datorns musik till Squeezebox på nåt sätt. Frågan är: Blir det samma ljudkvalitet som att snöra ihop datorn med anläggningen med en fysisk kabel??

Jag är mycket nära att köpa en Squeezebox nu enbart i detta syfte!

Detta har säkert behandlats tidigare här, ber om ursäkt i så fall men jag behöver verkligen veta detta snarast!

Tack för hjälpen
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
svanbo Posted - 2009/11/26 : 23:45:47
Jo jag vet ATT det går och även hur man ska göra, frågeställningen gällde huruvida det blir sämre via SB än direkttrådat från datorn. Svaret hittils verkar vara att ja, det blir troligtvis sämre. Kanske bäst att dra en tråd från datorns ljudkort då. Problemet med det är bara att jag har datorn i ett annat rum så det blir en lååååång tråd, och ska den vara av någorlunda kvalitet blir det nog en dyyyyyyyyr tråd....
Mirage Posted - 2009/11/26 : 22:49:09
Tack för tipset, men det känns definitivt inte rätt att behöva göra så; när man betalar för bästa kvalitet från Spotify.
Ryssen Posted - 2009/11/26 : 21:45:21
quote:
Allt som oftast blir det avbrott i musiken och boxen står och "buffrar".
Jag har sänkt bitraten till 128 från 320 för att slippa detta,men det känns ju inte bra att behöva göra detta..
Mirage Posted - 2009/11/26 : 21:14:16
I den här tråden står det hur man får Squeezeboxen att spela Spotify. Jag har nätverk med kabel och har gjort på det sättet, jag är dock inte helt nöjd med funktionen. Allt som oftast blir det avbrott i musiken och boxen står och "buffrar".
När det gäller ljudkvaliteten vet jag egentligen inte. Om jag förstått saken rätt omvandlar programmet som strömmar från Spotify musiken till från Ogg Vorbis till MP3 och det är väl ingen fördel kanske. Jag hoppas att det kommer en riktig plug-in till SB som fungerar bättre snart, som det är nu drar jag mig för att använda Spotify i stereon.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000