HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Music Streamer (+)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
AlfaGTV Posted - 2009/11/26 : 15:54:07
Nån som vill delge lite erfarenheter eller synpunkter på denna smidiga lilla DAC?
MVH /Micke
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
JonasY Posted - 2009/11/26 : 21:58:01
Pro-modellen verkar tekniskt lite mer avancerat. Störande att den har knasiga utgångar (mini XLR). Dessutom har den 4V spänning ut istället för 2V, vad påverkas av det? Är väl inte så mycket snack om att det är värt 1 000 extra även om skillnaden är väldigt liten.
PG Jeppsson Posted - 2009/11/26 : 18:39:21
Vill ha promodellen i julklapp .

+ modellen som vi spelade på i lördags hemma hos matsh, kopplad till en macbook, jämfördes med en Linn-cd, MS var en positiv överaskning .
räven Posted - 2009/11/26 : 18:11:15
Klarar tydligen 24/96 också!
Pro alltså
PG Jeppsson Posted - 2009/11/26 : 18:08:32
quote:
Vad är skillnaden? MS+ vs.Pro? Priset förstås


En skillnad, som jag vet, är att det är balanserade utgångar på pro, men det är troligen miniXLR på den.

Visserligen 1kkr mer än +, men måste testa ju ....

Den släpps tydligen i USA första veckan i december, har vi tur så finns den tillgänglig här i Sweden veckan efter.
byZan Posted - 2009/11/26 : 17:22:09
Har haft en ms+ i ett par veckor nu och är nöjd med vad den presterar efter kabelbytet

Det finns en stor nackdel som jag ser det och det är att man blir bara slöare och slöare, usch, måste ändra det beteendet nu!.... såja nu lyssnar jag på vinyl
quote:
men det blir en Music streamer pro, som släpps nu snart.........

Vad är skillnaden? MS+ vs.Pro? Priset förstås
PG Jeppsson Posted - 2009/11/26 : 17:08:48
Lyssnade på en i lördags, det fungerade alldeles utmärkt.., jag kommer att hoppa på tåget, men det blir en Music streamer pro, som släpps nu snart.........

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000