HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 EAC

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
abbot Posted - 2009/11/17 : 22:20:39
Vilken version av EAC är lämpligast att installera om man vill ha en enkel och trygg resa?

Svar till "Latmask".
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ud Posted - 2009/11/19 : 15:28:42
quote:
Jag fick en trojan på köpet när jag laddade ner EAC


Om det nu verkligen är en trojan, många antivirusprogram tror ju att riktiga program, speciellt portabla, är trojaner.

Fick lova att avinstallera avg-free då den knyckte scanner.exe, som scannar musikbiblioteket för squeeze center.

Defragmenteringsprogram har jag blivit av med 2 olika.

Avinstallationsprogram som även tar bort skräp i registret tror dom är trojaner o.s.v.
Vox Posted - 2009/11/19 : 09:07:13
quote:
Den här guiden är ju en klassiker när det gäller EAC och sånt:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300

Om du följer Martins instruktion slaviskt blir det bra. Försök inte med några egna varianter om du inte mycket väl vet vad du gör.
mikaels Posted - 2009/11/18 : 19:32:12
Den här guiden är ju en klassiker när det gäller EAC och sånt:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300
ztenlund Posted - 2009/11/18 : 18:56:13
Var laddade du ner det?
Tyvärr går det heller aldrig riktigt att vara säker på att det virusprogrammet påstår är korrekt. Falsklarm är inte helt ovanligt.
Jag har t ex två tre filer som mitt virusprogram envisas med att påstå att de innehåller oegentligheter trots att så inte är fallet. De har legat där i flera år, men när jag bytte virusprogram så börjades det...
Sedan ska man ju ta diverse skumma saker på allvar, men om det verkar otroligt att de är infekterade kan det vara bra att kolla vad konkurrenten säger om statusen på filerna.

Edit: Kollade i en rapport och det var ytterligare en faktiskt.
Micke Y Posted - 2009/11/18 : 18:47:58
Jag fick en trojan på köpet när jag laddade ner EAC . Bäst ni kollar.

Micke
24U Posted - 2009/11/18 : 18:41:21
Ursäkta mig alla...
ztenlund Posted - 2009/11/18 : 18:03:05
quote:
Kopiera skivor är ju inte lagligt...

Det är felaktigt att generellt påstå detta.
Att framställa ett fåtal kopior av egna eller någon i bekantskapskretsens skivor är fullt lagligt, förutsatt att förlagan är laglig vill säga. Detta gäller för privat bruk.
abbot Posted - 2009/11/18 : 17:39:35
"Kopiera skivor är ju inte lagligt..."

Jo men nog är det väl lagligt att säkerhetskopiera sina skivor. Vill jag vara riktigt säker förvarar jag kopiorna hos en kamrat, i händelse av eldsvåda eller inbrott eller annat. Übersäker är jag om jag förvarar hos flera kamrater. Det kan knappast vara nödvändigt, eller...?
24U Posted - 2009/11/18 : 15:25:33
SLS "Glad to be at your service" Notera att allt detta är bara som jag hört... Kopiera skivor är ju inte lagligt...
abbot Posted - 2009/11/18 : 12:07:18
Det var precis de här svaren jag ville ha. Tackar mjukast.

"En som har frågat förr".
24U Posted - 2009/11/18 : 11:55:58
Och ett tips, regga den, ange Din e-postadress så Du får tillgång till "avlägsen databas för skivinfo" FreeDB och Accurate rip-databas som kollar mot tidigare rippars checksummor om rippningsresultatet är korrekt.
24U Posted - 2009/11/18 : 11:51:02
Tanka ner sista, konfig för newbie om man e en sån, konfig att man föredrar noggranna resultat före snabba, gör alla de moment som EAC säger till dig att göra (exv som att ta reda på vilken brännare/läsare man använder och hur den är beskaffad), klart! EAC kan va skitsvår, men behöver inte det om man säger att man är en newbie...
CC Posted - 2009/11/18 : 11:15:11
EAC är väl aldrig enkel å trygg att konfigurera? Men den är det enda valet om man vill vara säker på att rippa av skivorna (samt bränna) med optimal kvalité (=nästan/ofta bättre än original)...

Jag brukar köra med deras senaste version, e la 0.99 tror jag?
abbot Posted - 2009/11/17 : 23:47:24
amendöh - "alla" vet väl att EAC är bäst!?
Glömde jag skriva att det skulle vara bäst?

Tack för förslaget.
Micke65 Posted - 2009/11/17 : 22:50:40
dBpoweramp är bättre för latmaskar
/micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000