HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sooloos on a budget.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Dre Posted - 2009/11/07 : 13:43:31
Hej

Var på Lefflers i veckan och lyssna på dsp8000, undebara. Men det som får mig att drömma är sooloossystemet. Omöjligt pris för mig dock men tanken att kunna lägga in sin skivsamling utan komprimering på en hårddisk och kunna spela upp det på något och få en digital utsignal att koppla till valfri d/a är spännande.

Helt enkelt. Finns det sooloos för dödliga?


19   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Björn-Ola Posted - 2009/11/23 : 17:18:32
Det verkar attraktivt men då går det väl inte att styra via Controller eller iPod Touch?
Björn-Ola Posted - 2009/11/23 : 17:15:21
Det verkar vara ett missförstånd.
Se här:
http://discuss.gdgt.com/logitech/squeezebox/touch/general/Any-questions-/

/. The attraction for me is to be able to plug in a usb HDD to the touch and avoid having to have my main PC on constantly (the USB HDD acting as the PC music library). My intention was to drop about 480GB of music onto a freecom USB drive and plug it in to the Touch. I have spoken with Logitech Helpline and was told (as far as the person I spoke to was aware) there is no limit to the size of the USB HDD that can be attached wrt to recognition. I don't know whether you are able to confirm this?

Svar:
. The only limitation I know of for local connected storage is that it must be writable (and have enough space for the db & cache files) and currently only FAT/FAT32 is supported (NTFS is being worked on). I know people have connected at least 1TB drives during testing so I can't imagine there would be a problem with what you're suggesting.
80-talet Posted - 2009/11/23 : 09:41:02
Jag bara undrar var ni har läst att den skulle vara begränsad till 32gb? Vad jag läst så stöder den endast fat32 men har inte läst någon begränsning i storleken.
Dre Posted - 2009/11/22 : 21:17:16
Skulle en TVIX fungera? Som jag har fattat går det att koppla in en hårdisk med usb samt att den har en digital ut. Eller är den dålig?
ztenlund Posted - 2009/11/11 : 15:54:32
quote:
Tror Martin skrev en väldigt bra guide om hur man rippar till Flac. Hittar den tyvärr inte för tillfället.

Är det den här du tänker på?
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300
Inte till mycket hjälp för den som kör Mac dock.
theseal Posted - 2009/11/11 : 15:44:12
Kör FLAC du.


Till TS, kör FLAC i squeezeboxx från en readynas.
Wheels Posted - 2009/11/09 : 18:21:00
Jag använder Foobar för att rippa till flac.
Fungerar utmärkt.
Dessutom trevlig att köra VST pluggar med typ ARC.
tober Posted - 2009/11/08 : 22:02:46
Tror Martin skrev en väldigt bra guide om hur man rippar till Flac. Hittar den tyvärr inte för tillfället.
Dre Posted - 2009/11/08 : 21:15:10
Vad jag vill men fattar inte mycket. Måste läsa trådar...
Björn-Ola Posted - 2009/11/08 : 10:59:59
Testa om du hör någon skillnad.
JWO Posted - 2009/11/08 : 10:40:18
quote:
Med dagens billiga hårdiskar så ser jag ingen anledning till att format som packar informationen typ FLAC


Jag sitter just nu och rippar på min mac med XLD till flac.

Ska jag välja aiff då tycker du?

Mvh jon
Björn-Ola Posted - 2009/11/07 : 23:46:02
Just att man bara spelar komprimerade format är en fördom jag ofta stöter på.
MP3 är så starkt förknippat med datorer.
Squeezebox och Sonos klarar alla ljudformat. AE är begränsad till Apples ljudformat och det är väl inget egentligt problem. Jag rekommenderar formatet AIFF. Med dagens billiga hårdiskar så ser jag ingen anledning till att format som packar informationen typ FLAC.
Jag upplever att även dessa format låter sämre med Squeezebox. Ingen aning varför det är så.
Björn-Ola Posted - 2009/11/07 : 23:32:56
Airport Express och iPod Touch som fjärrkontroll om man vill ha datorn i ett annat rum.

Alla dessa föreslagna lösningar, SB, Sonos, AE har digitala utgångar så att man kan lyfta ljudet med en separat DAC.
AE har bara optisk utgång, vilket är ljudmässigt lite sämre.
Jag skulle gå på lösningen med Squeezebox med iPod Touch som fjärrkontoll, men då måste man sätta upp ett trådlöst nätverk.
Sonos och Airport Express skapar egna trådlösa nätverk.
Självklart ka man dra kabel istället för trådlöst.
Björn-Ola Posted - 2009/11/07 : 23:26:31
En annan lösning är iTunes på en portabel dator vid lyssningsplatsen och Airport Express.

32GB? Gaah, jag med!
BosseBula Posted - 2009/11/07 : 16:07:09
Gaah, varför endast 32gb? Låter väldigt dumt.
ninja Posted - 2009/11/07 : 15:28:07
Det ser ut att SB Touch har stöd för USB HD upp till endast 32GB (FAT32 eller NTFS)!
BosseBula Posted - 2009/11/07 : 14:57:37
Nya Squeezebox Touch så räcker det med den och en extern hdd. Gamla klämbox classic behöver någon sorts dator som kör squeezecenter (server mjukvara för spelaren).
Dre Posted - 2009/11/07 : 14:49:23
Ajdå är det en sådan man kan ha. Får läsa lite om squeezeboxen för jag trodde man kopplade en sådan till en dator och att det bara var komprimerade format man spelade. Räcker det alltså med en squeezbox och en hårddisk?
JWO Posted - 2009/11/07 : 13:54:04
Squeezebox?

Sonos?

Squeezebox Touch eller Duet?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000