HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Dator / Spotify problem

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
breza Posted - 2009/10/29 : 18:20:33
Inga problem med stationära datorn men från min mini PC verkar inte signalen räcka när man använder USB kabel, blinkar bara till lite i min DacMagic men får ingen ljud, har provat USB kabel med förstärkare med det hjälpte inte heller, också provat med en kort USB kabel utan resultat, vad göra ? Tacksam för tips
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
breza Posted - 2009/11/13 : 17:30:57
Problemet är ÄNTLIGEN löst och allting fungerar som det skall
Det krävdes nytt drivrutin till DacMagicen,som behövs för att den skall fungera med Windows 7. Hittade den (med tur) från Cambridgeaudio.com/Frequently Asked Qustions.
Trevlig helg
theseal Posted - 2009/11/09 : 13:38:43
http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=0L9&ei=rw34SpmXEoHY-Qbp5oD6DQ&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CBgQBSgA&q=windows+7+usb+dac&spell=1


verkar inte vara helt oproblematiskt...
theseal Posted - 2009/11/09 : 13:38:25
hmmm, ljudinställningarna är rätt avancerade i Windows7, det finns möjlighet att disabla och välja primary driver osv.. jag kan se om jag tar några screenshots hemma.
theseal Posted - 2009/11/09 : 13:37:01
märkligt.....

USB står ju just för UNIVERSAL serial buss, detta verkar inte vara så universellt...
breza Posted - 2009/11/09 : 13:34:25
Tackar för alla tips som jag har fått.
theseal ,tog bort kryssen enl. din anv.
men tyvär hjälpte det inte heller, knepigt.
theseal Posted - 2009/11/09 : 10:08:24


ser likadant ut i XP. Detta kryss skapar mycket USB problem.
theseal Posted - 2009/11/09 : 09:51:48
Det finns energisparfunktioner för USB som ofta är defaultinställda på laptops, den kan strula till det.
breza Posted - 2009/11/07 : 19:57:32
Har tre st. USB kontakter, provat allihopa, alla uttagen ser likadana ut/inga + märkningar bredvid kontakterna , inte så lätt det här
mikaels Posted - 2009/11/06 : 16:50:53
Har du mer än en USB-kontakt på datorn? På min lilla dator har jag två, den ena orkar driva en extern HD, den andra inte. Symbolerna ser lite olika ut, den som har gott om ström har ett litet + bredvid den vanliga USB-symbolen.
Så, mitt tips är: prova den andra kontakten om du har en.
breza Posted - 2009/11/03 : 23:01:17
Tyvärr hjälpte det inte heller
Boergars Posted - 2009/11/02 : 07:55:46
Jag hade liknande problem i Vista. Prova att ta bort alla andra alternativ för Ljud Ut. Det hjälpte för mig.
breza Posted - 2009/11/01 : 21:15:37
Blir inte riktigt klok på detta
Som sagt, inga problem med stationärä datorn men mini laptopen ´orkar´ ? inte. Flera förslag.
breza Posted - 2009/10/30 : 11:23:07
Det är Windows 7 i minin, skall försöka undersöka lite till.
gerward Posted - 2009/10/29 : 23:57:42
Vilket operativsystem kör du på mini-laptopen? DacMagic blir ditt externa ljudkort vid inkoppling, kolla hur drivrutiner etc ser ut.
//Andreas

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000