T O P I C R E V I E W |
Nygga |
Posted - 2009/10/04 : 18:19:48 Jag masade mig iväg och köpte en ny TV, hade en 28 tums hederlig bildrörstv Metz 100 Hz. Nu blev det en plasma Panasonic Viera TX-P42X10Y. På det hela taget mycket TV för pengarna. Kör endast analog TV signal.
//Nygga |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
whiskyman |
Posted - 2009/10/26 : 08:58:29 "Eftersläpning inget som man märker av"
Kan ju bero på att du köpt en plasma.De har inte det problemet som finns hos LCDtv. mvhKristofer |
Nygga |
Posted - 2009/10/04 : 21:57:47 Absolut nöjd, trodde inte att det skulle bli så pass bra med analog signal. "Grynigheten" märker du inte mycket av när man sitter på 4 meters avstånd. Eftersläpning inget som man märker av.
//Nygga
|
ahultin |
Posted - 2009/10/04 : 21:06:31 Tack för inlägget...i mina svaga stunder drömmer jag om att byta ut skrället på övervåningen (inköpt 2 månader innan eldrakarna la ner försäljningen av tjock-tv....). En sony 32 Trinitron...matchvikt 70 kilo, det var ingen lek att få upp den på övervåningen..... Men bilden som den levererar är klart bra....så jag känner inget behov än så länge av en platt-tv, framför allt inte eftersom vi kör med ComHems analoga bild....
Men, men...efter ditt inlägg så sitter jag nöjd några år till innan det blir dags att byta ut den (och då är det väl ännu en ny standard efter 1080p som gäller...) |
zix |
Posted - 2009/10/04 : 18:57:34 Är du nöjd med platt-TV:n?
Jag pendlar fortfarande, tre år efteråt, mellan glädje och förtvivlan. Köpte inget vidunder alls, en LCD 26 tums, en Sharp. Bilden såg dock lika bra ut som allting annat vi tittade på. Vi höll på att baxna då Plus-Sverker, i det första programmet vi fick in, stod och snurrade cykeldäck fram och tillbaka framför kameran - och mittendelen av däcket inte rörde sig, men sidorna... Det har förstås blivit lite bättre nu efter digital-TV:ns inträde, men är inget tvivel om att en gammal Sony Trinitron 32-tums tjock-TV piskar skiten ur vår platta Sharp, hur mycket HD Ready den än är. Bättre skärpa, bättre tonåtergivning (ingen banding och mycket mer naturliga ansikten t.ex.) och ingen lagg.
Men nu är det som det är, det går inte att plocka in en tjock-TV i hemmet längre. Platsen finns inte kvar. Drömmer fortfarande om en bra projektor med bakprojektionsskärm. |
|
|