HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Spotify i din iPhone eller iPod Touch

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
AlfaGTV Posted - 2009/07/30 : 11:19:07
Säkert fler med mig som väntar, men jag ser verkligen fram emot Apple's godkännande av Spotify-appen till min Touch!

Hade bara sett att de pratat om iPhone men den fungerar även till iPod Touch.

Grymt läckert med offline-spellistor, maxtaket på antal låtar är 3333 låtar!!!

Bye Bye Squeeze-box!!! Welcome Touch!

MVH /Micke
19   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2009/09/16 : 13:47:00
quote:
Alfa: kan det ha något med Ipoden att göra kanske? :)


Givetvis har den en inverkan, men i det här fallet var det en känsla snarare än ett bevisat faktum

Det känns som om försämringen är större att gå ifrån Apple Lossless i iTouch:en till samma låt i Spotify på densamma.

Större skillnad alltså än att byta ifrån FLAC/Apple Lossless till Spotify (High Bitrate/Ingen normalisering) på PC'n kopplad till DAC till stereo'n.

Det kan ju vara en konsekvens av det mycket trevliga lur-ljudet i Touchen. Nu låter det inte illa i stereon heller, men det är svårt att få samma upplösning som i ett par lurar.

MVH/Micke
TuneTrippin Posted - 2009/09/10 : 19:40:28
Alfa: kan det ha något med Ipoden att göra kanske? :)
AlfaGTV Posted - 2009/09/08 : 08:57:23
Själv kör jag den i iPod Touch och det är ju sjukt bra jobbat! Men jag håller med om historiken/play que...
Ljudkvallen tyckte jag inte motsvarade PC-versionen riktigt men är fullt acceptabel.

MVH /Micke
theseal Posted - 2009/09/07 : 09:16:18
Kan jag rekomendera att Jailbreaka den och stoppa i den eminenta appen "backgrounder", funkar fin-fint.

Spotify i iphonen funkar skitbra och utan buggar, snabbt i onlineläge.
EuphoniC Posted - 2009/09/07 : 07:15:17
Jaha, då var den ute i AppStore, nedladdad, uppdaterat till premium och jag gillar det!!!

Saknar direkt en sak dock och det är "historik". I den vanliga klienten ser man sina senaste spelningar vilket blir extra bra i iPhone eftersom den inte kan köra i bakgrunden och musiken bryts om man vill göra något annat än att lyssna, vilket är synd. Det tar en stund att komma tillbaka till musiken. Jag skulle vilja att man kunde starta Spotify igen och bara klicka på play-knappen så fortsatte den precis där man var men det kommer kanske i någon programuppdatering, ska se till att skriva det på Spotifyforumet.

Nu åker alla skivorna ut från telefonen och ersätts av Spotify för det låter bra dessutom.

Fattas bara en Chord DAC så man kan spela över bluetooth hemma
theseal Posted - 2009/08/29 : 22:46:21
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
EuphoniC Posted - 2009/08/28 : 11:02:44
Det var verkligen härligt att vakna i morse och se denna nyhet, fast jag tror jag väntar till den finns att tanka hem innan jag uppgraderar mitt abb, just in case
AlfaGTV Posted - 2009/08/28 : 08:54:17
Yippeee! Var nästan tvivlande ett tag där...
MVH /Micke

Edit: Stavfel
Johnsson Posted - 2009/08/28 : 08:13:23
Och nu är det klart att apple har godkänt appen http://www.aftonbladet.se/pryl/article5704282.ab

nu väntar jag bara otåligt på min iphone
EuphoniC Posted - 2009/08/01 : 09:55:30
Synd att Wadia 170i inte fungerar med iPhone enligt Bild & Ljud skriver:
quote:
Dessutom är det inte alla iPodar som stöder avspelning, men alla tre Nano-modellerna gör det, och även femte och sjätte generationens iPod Video och Classic - och iPod Touch. Men inte iPhone. Wadia-enheten startar visserligen avspelningen av en iPhone, men den stannar efter ett par sekunder.
Mirage Posted - 2009/07/31 : 23:59:23
Vad jag vet är det bara Wadia som tar ut en digital signal ur iPoden, finns en tråd om den här. Det var snack om Krell Kid ett tag, men jag tror inte den tar digital signal ur iPoden. Sen finns det väl en massa andra dockor med digital utgång....
AlfaGTV Posted - 2009/07/31 : 20:44:36
Jag blev också lite fundersam, vilka dockor för iPod har digital line out?
Lite OT detta också... Sorry!
bmxx Posted - 2009/07/31 : 14:42:52
jag har en extern dac och kör allt ljud från datorn till den via usb..
funkar klockrent.


edit:sorry för OT.
Ayn Posted - 2009/07/31 : 14:25:20
jaejin, använd Airfoil så löser du det problemet: http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/
jaejin Posted - 2009/07/31 : 12:43:24
Sedan undrar jag.

Funderar på en lösning där jag har
Bärbar dator.
En extern dac kopplad till
Airport express.
Ipod touch.

Problemet jag ser är att jag bara kan skicka ljud via itunes för att nå min stereo.
Ordnar sig spotify via en nya applikationen?
Hur ska göra med tex youtube och andra ljudfiler jag vill spela upp som ej är itunes?

Tacksam för tips.
jaejin Posted - 2009/07/31 : 12:39:56
När ska de släppa det?

Ayn Posted - 2009/07/30 : 12:02:21
Nej, alltså, det här är nog ännu bättre plats för den infon, det var inte så jag menade...ville bara tipsa om den andra tråden också

Kul att iPod Touch också funkar! Och förhoppningsvis kommer klienten till Android-telefoner snart också...
AlfaGTV Posted - 2009/07/30 : 11:48:25
Jepp, men den posten innehöll ingen information om att appen kommer att funka på iPod Touch eller om hur mycket OffLine-spellistorna kan innehålla! Rätt info på rätt plats, rätta mig om jag har fel!

Hur det funkar?
http://www.youtube.com/watch?v=QNCb1IdmJ_0

MVH /Micke
Ayn Posted - 2009/07/30 : 11:21:39
Det kan bli bra ja. Annan topic om samma sak: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=75478

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000