HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 MusikPC, hur kontrollerar ni era?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Kmj Posted - 2009/06/12 : 10:05:46
Ni som har datorn som källa, hur kontrollerar ni den från soffan eller fotöljens väl inslitna stjärtavtryck? Jag letar olika lösningar men hittar bara ipodTouch-iTunes som vettig lösning men då blir ju tydligen ljudet lidande.
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
OcA Posted - 2009/06/26 : 10:54:11
Oki dok! Då är jag med...
Kmj Posted - 2009/06/22 : 19:34:10
OcA
Jo, det var ju det att jag var ute efter att slippa använda tvn som skärm

Hornta
Det står omskrivet lite här och var. Dock gäller det ju inte itunes och mac utan PC.
http://worshiptheglitch.com/2006/02/apple-itunes-powered-by-foobar2000.html
http://news.tigerdirect.com/2007/10/02/itunes-sounds-mud-compared-to-foobar-2000/
Hornta Posted - 2009/06/22 : 17:25:55
jag kör med iPhone eller Apple Remote för att styra iTunes, funkar hur bra som helst...
Hur menar du att ljudet blir lidande om man denna lösning? blir lite intresserad över var du hört det... ;)

Finns ju program till iPhone som du kan styra massa olika program på både Mac och PC ;)
OcA Posted - 2009/06/22 : 15:35:28
Kör med 46" LCD-skärm, så jag ser rätt bra vad jag gör...

Använder mig av en Logitech iNovo (heter den så??), alltså det lilla minitangentbordet med touchpad... Funkar klockrent. Går att styra volym, bakåt, framåt, play, pause osv osv... Funkar i alla program jag provat. Dessutom snabbkommandon som man kan prgrammera för att öppna olika program. Väldigt smidig och rejäl batteritid. Har haft min i ett par månader och laddat den fyra ggr tror jag... Kostade 1300 spänn och är värd varenda krona!
Kmj Posted - 2009/06/13 : 08:49:03
hehe, jag budade in en komplett HP ipaq rx3700 igår. De kör ju pc3000 eller vad det nu heter, är namngivna på promixis hemsida och har pekskärm så den SKA ju bara funka . Det blir en ganska imponerande fjärr det där, om den nu är kompatibel.

http://www.pdassistant.net/HP/iPAQrx3700.htm
CH Posted - 2009/06/13 : 02:06:21
Inte alla HTC, men de som har Windows Mobile som operativsystem fungerar. Finns även någon enstaka Sony Ericsson som kör Windows. HP har många. Qtek (Bytte sedan namn till HTC) har ett antal modeller...

Finns mycket beg. på blocket som fungerar. Räcker med några hundralappar för t.ex. en beg. Qtek 9090 som har betydligt större skärm än dagens modeller.

Kolla in beg. Tablet-PC's oxo. 1500kr och uppåt och du har en verkligt läcker fjärrkontroll...
Kmj Posted - 2009/06/12 : 18:12:29
Vad krävs av en htc för att det ska funka eller vet du om alla är kompatibla med netremote?
Kmj Posted - 2009/06/12 : 17:54:12
tackar!
CH Posted - 2009/06/12 : 11:53:51
En handhållen Windows Mobile-enhet med pekskärm, t.ex. en HTC-mobil med lämplig programvara fungerar utmärkt för att styra J River Media Center, iTunes, WMP, ZoomPlayer, MediaPortal m.fl populära program. Sen kan man köra en TabletPC, går oxo kalas.
Inget fel på en vanlig fjärrkontroll heller, men då missar man tvåvägs-kommunikationen ovanstående lösningar medger.

Man kan med fördel kombinera alla tre sätt ovan.

www.promixis.com
(För NetRemote som jag själv använder i både HTC'n och TabletPC'n)

www.team-mediaportal.com
(Ett antal lösningar för att fjärrstyra MP)
Kmj Posted - 2009/06/12 : 11:07:41
Ok, då kommer en följdfråga, hur kontrollerar man en dator med skärm på 9" på några meters avstånd så att man fortfarande kan se nått (glömde visst nämna det)

Det optimala hade ju vart nån form av handhållen enhet med display.
hjort Posted - 2009/06/12 : 10:49:54
http://www.microshop.se/pbilder/TB-200.jpg

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000