HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Har nu beställt en receiver

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
gcs Posted - 2009/03/08 : 13:28:20
Jag har letat över ett halv år efter en ny receiver som ersätter min H-K AVR5000. Audyssey MultEQ är en rumskalibrering som det ska visa sig är alldeles för dåligt utrustad för kunna få till en bra lyssning. Alla som jag har kollat har ett litet antal frekvenser som ligger fast. Jag vill ha ett filter med många fler frekvenser och med variabelt Q-värde, men sånt finns inte idag. Nu har jag i alla fall bestämt mig för en receiver från Onkyo, en TX-SR876. Inte för att jag tror att den är bättre en någon annan som har två HDMI utgångar. Men jag måste ha en så att jag kan använda mig av HDMI till min TV. Jag vill ha flera digitala ljudutgångar varav minst en coaxial. Jag kommer att använda fem aktiva högtalare som ännu inte är bestämda vilka det blir. Jag har en fundering på att koppla in en Driverack 260 som komplettering tillför test. Jag tittade först på Audyssey#180;s lösa enheter, men det visade sig att det kommer att bli mycket dyrare med Audyssey än med dBx Driverack...märkligt. Egentligen så är jag väldigt nöjd med min H-K AVR5000 men den har ju inte HDMI och den kan inte konvertera BD ljud.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Iqulah Posted - 2009/03/17 : 14:00:40
Jag tror att du kommer att bli nöjd! Det verkar vara en mycket kompetent apparat du har valt!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000