HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Passande bakisar till elektrostater?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
OcA Posted - 2008/11/19 : 11:43:26
Har ju bytt upp mig till ESL och börjar nu snickra på hemmabioplaner...

Problemet är att ett par matchande bakhögtalare från Final går på styvt 11 papp och det känner jag inte att jag har råd till.

Så, finns det några riktigt snabba bakhögtalare för mindre pengar som kan funka? De ska ju kunna hänga med rätt så hyffsat med panelerna, men de kommer ju aldrig vara lika kvicka. De kommer spela från 100hz och uppåt ca och får gärna vara små och vägghängda.

Jag har kikat lite på Mirage små sateliter och även Cantons GLE bakhögtalare. Även Audiovector kan vara av intresse. Tangent har ju ruskigt billiga högtalare, frågan är om de är något att ha?

Alternativ två är ju att köra små aktiva studiomonitorer. Det finns rätt skapliga för de pengar jag kan tänka mig att lägga och då slipper man köpa slutsteg dessutom...

Vad tror ni? Går det att få skapligt surroundljud med andra högtalare än Final F90?

Klangmässigt ska de väl helst ligga på den neutrala punkten. Mirage har väl rykte om sig att bli rätt gosiga, men Canton kanske är rätt väg att gå?

Vad tror ni?

Drivning blir med nåt PA-steg av lämplig sort.

Ska väl tillägga att de inte kommer sitta uppe för all tid och evighet, utan är väl mer en lösning i väntan på att man skramlat ihop de där 11k som behövs för F90 panelerna...

Har egentligen ingen lust att lägga mer än 3k nytt på detta.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
OcA Posted - 2008/11/28 : 15:00:31
Jadå! Har bara kört dem till datorn med en Nuforce Icon, men jag är imponerad över att det bor så mycket välljud i dessa små skapelser!

Inte mycket till bas, men det hade jag inte trott heller. Mellanregister och diskant är ofärgat och neutralt. De låter överlag väldigt rent och stort för sin storlek och peng.

Får se när jag orkar kränga upp dem på väggen och testa i hemmabion. Just nu är det prio 1 att packa upp all bråte ur flyttkartongerna...
Audiovector Posted - 2008/11/25 : 13:03:03
Är du nöjd med dina Evo4?
OcA Posted - 2008/11/19 : 15:00:00
Äh, impulsköpte ett par Tangent Evo4!

Funkar de inte får de flytta till datorn istället...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000