HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 HDMI

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
gcs Posted - 2008/08/16 : 12:19:32
Det börjar att bli lite vanligt på dyrare receiver´s att man har två stycken HDMI utgångar. När behöver man det egentligen i vanlig hemmiljö.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
niklasmagnus Posted - 2009/03/02 : 20:56:01
OT men läsvärt vad gäller HDMI kablar

http://www.prylportalen.se/artikel/svindyr_hdmi-kabel_utan_varde_090302102514-315.html
gcs Posted - 2009/02/26 : 17:05:25
Jag pratade med min "motarbetare" igår och han berättade att han har brus ibakkanalerna från sin Marantz. Han har också köpt två monoblock från Vincent och det låter nu betydligt bättre. För min egen del så vacklar jag vidare. Onkyo 876 utgår och man väntar under våren på nya produkter. Frågan är om man ska vänta och se. Det borde ju inte bli sämre tänker jag.
24U Posted - 2009/02/26 : 16:20:17
Två utgångar är mycket bra; numera har hembio-fantastens gamla bildrörs-TV gett upp, varför han/hon köpt en mindre platt-TV också som kan matas med HDMI.

När det gäller riktigt tunga högtalare är tyvärr den bi-ampfunktion som en hembioreceiver tillåter, sällan optimal då begränsningen inte primärt sitter i slutsteget utan vad nätdelen mäktar med. Orkar den inte vid starka strömstötar hålla upp spänningen över trissorna, spelar det tyvärr i realiteten ingen roll hur många slutsteg som driver högtalaren. Viss ljudförbättring medger dock bi-amp, men det har jag bara upplevt vid normala laster och beror troligen då på att den lägre bandbredden per slutsteg underlättar.

gcs:
Tråkig erfarenhet för din kollega, måste jag säga. Förvånad blir jag, då detta märkes receiverar konsekvent varit de lättaste för mig att installera. Den mätning jag själv utfört i mitt hem med en SR5003 är imponerande nära korrekt, om man betänker ett ekvaliseringssystem så billigt att det skall få plats i budgeten 6.000:- till kund. Kanske är det något fel? Rekommenderar att han undersöker den möjligheten.
gcs Posted - 2009/02/15 : 12:01:25
Jag tänker kanske slå till och köpa den här kommande veckan. Problemet är bara att en kollega till mig köpte en receiver från Marantz SR7002 med inbyggd Audyssey rumskorrigerare. När den var inställd så lät det förfärligt. Han kollade sedan kurvan med hjälp av en RTA Klark Teknik, gjorde några justeringar men det blev ändå inte helt bra. Jag vacklar lite och jag undrar också hur DA´n låter i Onkyo´n? Sådana saker uppdagas först när man kommer hem och då är det ju liksom försent.
Audiovector Posted - 2009/02/15 : 11:35:36
805 är ganska likvärdig. Den stora fördelen med 875 är att man kan konvertera alla bildsignaler till HDMI. Samt en extra HDMI-ingång. Samt att man kan bryggkoppla frontkanalerna med rear surround. Bra om man tänker driva något riktigt tungt...
gcs Posted - 2008/08/16 : 20:56:02
Aha! Okej jag funderar på att köpa en ny receiver från Onkyo. Jag har inte bestämt ännu vilken av de två som heter TX SR805 och 875. Vad tycker ni mina forum kamrater?
BosseBula Posted - 2008/08/16 : 13:41:49
Du kanske vill kunna välja låtar eller göra inställningar på en mindre skärm och köra film på projektorn/platt-tv'n.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000