T O P I C R E V I E W |
rolnor |
Posted - 2008/08/05 : 14:57:27 Köpte en Ipod Touch för nån vecka sedan, måste bara berätta hur helnöjd jag är, jag lyssnar rätt mycket på iTunes-filer, så ljudmässigt är den helt OK i mina öron, en stor del av mitt bibliotek ryms (8GB), att snabbt kunna bläddra igenom skivsamlingen och göra listor, suveränt användarvänlig. Den driver mina Denon AH-D5000lurar utan problem, batteriet räckor nog typ 10 timmar. Ska få en trådlös rauter också, blir kräm! Rekomenderas! |
9 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
zix |
Posted - 2008/08/06 : 20:22:17 quote: det enda negativa jag kan säga om apple förutom prissättningen är itunes. Om man kunnat ha en massa olika format istället för deras speciella appleformat så hade lyckan varit total.
Har man Mac så kan man använda ett litet smidigt program som heter Fluke (http://cubicfruit.com/fluke/) för att importera FLAC-filer till iTunes. iPoden kan förstås fortfarande inte spela dem, men iTunes kan. Likaså finns det ett litet smidigt program som kan batchkonvertera FLAC till ALAC (Apple Lossless). Det heter Max (http://sbooth.org/Max/). Även detta för Mac. |
tober |
Posted - 2008/08/05 : 23:54:33 3G tar absolut mer batteri än tidigare modell men går också att stänga av och köra edge om man vill det. Även wlan drar mer men ger också mycket bättre hastigheter. Hade Touch ett tag och köpte iPhone 3G när den lanserades. Saknade verkligen möjligheten att kunna ringa och det blev lite för mycket gadgets i fickan för mig med en extra företagmobil också.
Prestandan annars är riktigt bra. Kommer man bara överens med iTunes så går det som jOakim nämner att köra apples lossless etc också. Bra video uppspelning etc också. Vill man inte alls ha telefon delen så rekommenderas iPod Touch helt klart.
|
B-200 |
Posted - 2008/08/05 : 21:06:39 3g versionen skulle suga batteri något fasansfullt. Det var skälet till att apple inte släppte en 3g förräns så pass sent sa de innan iaf. Hur är det nu suger 3g versionen eller är det den man skall ha? |
j0akim |
Posted - 2008/08/05 : 20:37:22 Nja, inte så farligt faktiskt, det är mest att du måste ha Telia. Kolla på deras hemsida för info. Däremot ska det släppas en operatörsfri modell i framtiden, de tror det blir någon gång runt september, DÅ blir det intressant. Jag har företagsabbonemang som är från Telenor. |
rolnor |
Posted - 2008/08/05 : 20:17:37 Funderade på en Iphone, men det är visst nån vansinnig bindningstid, eller? |
j0akim |
Posted - 2008/08/05 : 19:07:04 Jag äger själv en touch 16gb, hade en classic 160gb innan dess, måste säga att ljudet är mycket bättre i touchen, jag använder ett par Shure E530. För mig duger apple lossless jättebra, jag konverterar bara om Flac filerna till lossless och då funkar de klockrent. Ett tips är ett program som heter XLD som löser det. Funkar bara på mac tyvärr men funkar perfekt.
Rolnor> Tänk hur cool iphonen är då som har en touch i sig + ringfunktion osv osv... En sån vill jag ha. Utan Telia... :) |
educk |
Posted - 2008/08/05 : 17:44:42 hoppas på att någon knäcker touch så man kan spela andra format. gillar inte heller itunes. så min 80gig ipod har anapod installerat i sig. på så vis kan jag på ett smidigt sätt föra över mina musikfiler som är i en blandad kompot av filtyper utan att beblanda mig med itunes |
rolnor |
Posted - 2008/08/05 : 17:33:04 Det man kan hoppas på är att dom fortsätter att göra filer med större upplösning, det finns ju iTunes plus nu i alla fall. Det är en klart positiv sak dock att den öppnar iTunes automatiskt när man ansluter den till datorn och det är smidigt att välja listor låtar artister etc. Tycker att det finns klart positiva sidor med iTunes, inte minst att det finns så mycket musik att välja på. |
B-200 |
Posted - 2008/08/05 : 15:31:49 det enda negativa jag kan säga om apple förutom prissättningen är itunes. Om man kunnat ha en massa olika format istället för deras speciella appleformat så hade lyckan varit total. Jag fullkomligen älskar designen, användargränssnittet samt funktionerna. I-pod touch är superläcker och kan användas som fjärr till diverse squeesebox htpc mojänger med. Det är ett till stort plus i min bok. |