T O P I C R E V I E W |
JWO |
Posted - 2008/06/06 : 22:20:47 hur lång tid tar det för er att rippa en cd till flac i eac?
för mig tar det mer än en timme, skall det vara så?
tacksam för svar. |
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Vox |
Posted - 2008/06/07 : 18:25:40 Guiden som ahultin länkat till är gjord av en person, Martin, som verkligen kan det här. Följer du den guiden till punkt och prickar kommer du att lyckas.
Jag har följt guiden och det fungerar kanon. |
JWO |
Posted - 2008/06/07 : 10:57:26 tack för länken
blir det rätt då? eac hämtar infon om vad varje cd och spår heter... sedan spars detta komprimerat som flac i en separat mapp hoppas jag....
tack för tips ska kolla upp...
mvh |
ahultin |
Posted - 2008/06/07 : 10:51:18 Finns en bra guide på minhembio.com http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=174300
Att rippa en cd inklusive kontroll tar cirka 30 minuter per skiva... Vissa cd.s har tagit en timme eller två...eller fått jobba över natten. En del kan jag fortfarande inte rippa felfritt (jag kan rippa dom så att jag kan spela dem men inte så att EAC säger att CRC stämmer mellan läsning och rippning..) /Andreas |
JWO |
Posted - 2008/06/07 : 10:37:54 Hur har ni gjort inställningarna då?, finns det någon bra guide på nätet?
väljer ni "kopiera komprimerat" ( shift + F5 )
tror nog att jag gör något på fel sätt här. så lång tid som det tar nu ska det nog inte ta. komma ju ta flera veckor det här om det fortsätter så här |
Magils |
Posted - 2008/06/07 : 00:15:21 För tar det i normalfallet 7-10 min...och då har jag ganska hög noggrannhet. Är skivan repig så drar det iväg, men 1 timme...seg dator, dålig drive?
Vox: en kopia måste väl alltid vara perfekt? |
Vox |
Posted - 2008/06/06 : 22:43:29 Normaltiden för mig tar ca 15-20 minuter, men för vissa skivor/låtar kan det ta flera timmar att få en perfekt kopia. Med tanke på hur lång tid det kan ta att få till en perfekt kopia är det intressant att tänka på hur mycket "chansning" en cd-spelare gör vid avspelning. |