T O P I C R E V I E W |
Magils |
Posted - 2008/04/11 : 00:22:51 Har fått igång Squeezecenter7.0 (SC) på en Xubuntu (debian)..
Mina flac's ligger på en extern USB-volym (My Book) som "filhanteraren" ser och kan visa...då hamnar den under /media
Men SC ser bara det som finns under root...under /media finns bara cdrom och floppy....och enda option jag hittar är att avmontera My Book och det vill jag ju inte.
Säkert trivialt men mina unixkunskaper är minst sagt obsoleta. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Magils |
Posted - 2008/04/28 : 13:52:49 Har dom inget fysiskt id du kan använda dig av i fstab? UUID typ... |
stargazer |
Posted - 2008/04/28 : 13:39:16 Har oxå gått igenom precis det här, jag är heller ingen mega-unix-guru.
Kör oxå xubuntu (7.04) och har USBdiskar.
Men har man två diskar, så mountar dom lite olika. Vilken som blir /media/disk respektive /media/disk-1 verkar vara skrivet i stjärnorna...
Konsekvensen blir ju att SqueezeCenter inte hittar musikkatalogen, då den har konfigurerats mot /media/disk och vid nästa uppstart av maskinen heter den /media/disk-1....
Hur fixar man till detta, nån som vet?
/unix-nybörjaren stargazer |
Magils |
Posted - 2008/04/28 : 13:11:03 Det var ganska trivialt....ett USB-device anses default att vara personligt och monteras när man loggar in. Den monteringen ger inte övriga (exvis SC7) några rättigheter att se/läsa.... Så lite editering i fstab, så är saken biff.
Mina unixkunskaper ökar.. |