T O P I C R E V I E W |
Kaktus |
Posted - 2008/03/26 : 17:31:03 Classic/SB3 blir ju bara dyrare! prisskillnaden till Duet är ju inte särskilt stor. Kan man få nån synpunkt från Duet ägare, är ni nöjda? kan någon jämföra med återgivningen jämfört med SB3? finns det alltså ljudmässiga argument för Duet? Hur bra är gränssnittet med Duets fjärr?
tacksam för respons. |
15 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Björn-Ola |
Posted - 2008/05/15 : 09:10:21 Jag bytte till Squeezecenter ver 7.01 och då var problemen borta. Det hela har snabbats upp också. Skönt! Den är nu den officiella versionen så man bör byta ut den gamla. http://www.slimdevices.com/su_downloads.html
"Improved: Network connectivity with certain wireless access points."
Just det ja!
|
nimnul |
Posted - 2008/05/14 : 11:00:12 Det Finns fler sätt att styra Squeezecenter (Dvs SB3, Duet & Transporter) Till nya Philips Pronto finns det tvåvägskommunikation via en Prontoscriptmodul. se mer info på: www.prontoprojects.com
Denna modulen är snabbare än Duet controllern i responsen och dessutom kan en Pronto styra allt annat i din anläggning med.
http://www.youtube.com/watch?v=92BweaXnoFU&eurl=http://www.prontoprojects.com/demo.htm |
Kaktus |
Posted - 2008/05/05 : 23:03:39 Hej Jag har också råkat ut för att duet tappar kontakten med musik mappen (antar jag det handlar om) men det brukar funka igen när jag bekräftat på PCn att en exe-fil måste avslutas (heter mov någonting tror jag, lyckas inte provocera fram felet nu).
Det är väl Slimdevices diskussionsforum som gäller om problemet fortsätter.
Lycka till, extremt irriterande när det strular. |
Björn-Ola |
Posted - 2008/05/01 : 15:02:34 Är det ingen här som kör med Duet och som har samma poblem som jag?
|
Björn-Ola |
Posted - 2008/04/29 : 22:44:47 Det här är inte bra. Det är inte så att controllern tappar kontakten med datorn, information från Slimserver fortsätter att strömma in till controllern. Det är controllern som tappar kontrollen över Slimserver som inte reagerar på kommandon från controller. Det fungerar bara från och till. Mystiskt. |
Björn-Ola |
Posted - 2008/04/29 : 19:01:47 Tack, då vet jag att jag inte är ensam. Skumt ändå att inte alla upplever det här problemet. En person skrev att han löst problemet genom att byta router. Nu var det faktiskt samma typ av router i båda systemen jag testade i. |
Micke65 |
Posted - 2008/04/29 : 13:18:04 Här är en som har haft problem med controllern och löst (?) det. http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=46852 /Micke |
Björn-Ola |
Posted - 2008/04/29 : 12:42:15 Jag har problem med att Controller tappar kontakt med Squeezecenter ibland. Efter c.a en halv minut så är kontakten tillbaka igen. Det har uppträtt på två stycken olika datorsystem som jag testat på. Jag kan inte se någon direkt anledning till det. WiFi-signalen är bra och datorn är inte hårt belastad. Musiken spelar på som vanligt utan avbrott.
Jag kan inte hitta något om detta problem på webben. Är det några här som har samma problem? |
Kaktus |
Posted - 2008/03/27 : 11:40:37 Inga resor till dollarland på gång tyvärr.
det verkar vara mkt att lärs sig om squeeze box. eftersom jag har 2 barn så är det många variabler. en psp skulle inte ligga kvar där man la den. :) jag kan tänka mig det här växer med tiden. att man vill ha ngn typ av fjärrkontroll i varje rum.
tack för inputen. jag drar o köper en duet. |
Magils |
Posted - 2008/03/27 : 11:15:07 Du kan synka även Classic SB via Squeezecenter 7. För Squeezecenter 7 så är det ingen skillnad på Duet-boxen eller Classic SB. ( undantag Display settings etc.)
Controllern pratar WiFi med squeezecenter som sedan pratar med respektive station. Via Squeezecenter kan du centralt kontrollera beteendet hos varje box. Sedan kan du starta remote-fönster mot Squeezecenter, via port 9090 och det är här som en mobiltelefon, PSP eller HTPC kommer in. |
Stormen |
Posted - 2008/03/27 : 11:05:41 Du kan passa på att skaffa dig en Nokia mobiltelefon (WLAN och HTML) så småningom eller en PSP så får du lite försmak av hur det är att ha Duet :-) Ayn har testat detta med PSP och Squeezecenter
PS, Dollarns står superlågt och ska du dit kan du köpa en Duet för 399$ dvs 2400kr |
Kaktus |
Posted - 2008/03/27 : 10:54:58 Tack för responsen! jag visste inte att duets handkontroll kan styra även SB3! det är väl ett skäl för att man kan vänta med Duetinköp. men man missar väl den där finessen med att musiken är tajmad i alla rum med squeezebox.
men det verkar ju väldigt schysst med den där kontrollen...
det är alltså lite skillnad ljudmässigt tills man skaffar extern DAC, kan man säga så? jag antar det är svårt höra skillnad i en gammal medelmåttig anläggning.
Björn-Ola, Classic kostar 2.500 med frakt hos billigaste internet-åf i Sverige som verkligen har den i lager. i december kunde man få den för under 2.000 om man inte varit så velig och pank. Du kanske har kollat utländska åf? har du nåt tips?
|
Stormen |
Posted - 2008/03/26 : 21:25:57 Jag är mer än nöjd med Duetten. har provspelat både SB3 och Duetten hemma (vid olika tillfällen) men det var inte skillnad så man trillade av stolen direkt. Men det är en skillnad på pappret. Handhavandet är kanonbra. Jag fungerar inte alls att läsa på textrader långt borta vid stereon när jag letar efter en låt. Nu har jag skivomslagen att snurra imellan och det fungerar mycket bättre för mig. |
Magils |
Posted - 2008/03/26 : 20:50:33 Ljudmässigt så ligger nog Duet efter om man använder de interna DAC:arna, annars är det nog hugget som stucket. Duet har Wolfsson mot BB för SB3, vilket ger bl.a. sämre s/n etc.
Fjärren till Duet är ju Controller som också kan användas till "Classic" SB3, den känns ganska fräck och ligger bra i handen. Kollade på mässan men då bara torrsim, tyvärr! |
Björn-Ola |
Posted - 2008/03/26 : 17:43:03 Dyrare? SB3 har väl aldrig varit så billig? |