HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nuforce AVP 16 inställningar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
svanbo Posted - 2008/02/05 : 16:12:12
Har börjat pilla med inställningarna i min Nuforce. Jag förstår mig dock inte på dem. Varför kan man ex. inte ställa center på large om man har frontarna på large?? Innebär det att all basinfo från centerkanalen kommer skickas till frontarna?? Jag har en stor center och vill kunna ställa in det så!

I allmänhet förstår jag ganska lite av högtalarinställningarna, flera konstiga saker där...
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
hman Posted - 2008/02/09 : 22:28:19
Skickat nytt PM till dig!

För att göra alla till Large allt på men inget spelande:
Mode>(bläddra)Function (ok)/Function Speaker (ok)Main SP (ok) bläddra till large (ok)(exit) (bläddra) Center (ok) bläddra till large (ok)(exit) (bläddra) Surround (ok) bläddra till large (ok)(exit) exit, exit exit

Hoppas att detta fungerar!
hman Posted - 2008/02/05 : 18:12:22
Det första du ska göra är att koppla in allt och sätta på en DVD film och välja rätt input tex DVD coa (eller opt alt ang). lägg ner instruktionsboken (helt värdelös!) och titta på LCD fönstret på Nuforce:n.
Ta upp fjärrkontrollen.
Tryck på Menu!
Sedan bläddrar du med upp och ner pilarna.
för att "välja" något trycker du på ok
för att "backa" trycker du på exit.
ändra parametrar bläddrar du som ovan
när du har valt tryck exit men inte ok.

"Distance" är det avståndet du som lyssnare är från varje högtalare. Jag har L 10ft, R 10ft C 10ft, SL 3ft, SR 3ft.

Sedan har jag "large" på alla högtalare (ska dock kolla en gång till för säkerhets skull), kör XLR på L, R, SW, och C samt RCA till bak monitorerna. Tror att den extra basen skickas till subben.

Inom "audio" har jag stängt av bak högtalarna och satt crossover (under SW) till 60hz, eftersom mina monitorer går ner till 55Hz.

Skicka gärna ett PM, så ska jag försöka att hjälpa dig.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000