HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ny super-fjärrkontroll!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Marc Posted - 2008/02/04 : 00:06:13
Yes!

Köpte just en Asus R2H UMPC på eBay som jag ska ha som fjärrkontroll till min signalkälla, dvs min vanliga dator.



Eftersom Asusen kör Windows XP så kan jag genom WLAN och Remote Desktop helt enkelt sitta i soffan och styra Foobar och alla låtlistor etc på distans med denna lilla manick.

Och som om det inte vore nog har den inbyggd GPS så på sommaren kan den följa med på båten och tjänstgöra som navigationsplotter!

Hurra för teknikens under!
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Marc Posted - 2008/02/06 : 00:30:01
Ja men fjärrkontroller har ju alltid en tendens att gömma sig bakom soffkuddar etc. Den här kan man i alla fall söka på positionsangivelse!
BosseBula Posted - 2008/02/05 : 23:33:00
Behöver man GPS i en fjärrkontroll?
Marc Posted - 2008/02/05 : 20:30:51
Ja ny ligger den på drygt 9.000 kr men jag betalade "bara" 4.700 kr för min begagnad. Tycker det är helt ok med tanke på alla funktioner den fyller inkl GPS-navigator.

Just denna modell har ett par år på nacken och det har kommit och kommer ganska många nya UMPC-modeller nu under våren. Dock saknar de flesta inbyggd GPS så jag valde ändå att satsa på denna halvgamla. Struntar man i GPS:en kan man ju kolla på exempelvis nya Asus Eee (från 3.200 kr!), Raon Everun, Samsung Q1P eller liknande. Finns många nya coola prylar nu!

Här kan man läsa: www.umpcportal.com
Och här kan man handla nytt: www.expansys.se
Ayn Posted - 2008/02/05 : 10:58:17
Okej. Då är det ju lite i en annan prisklass än t.ex. ett PSP. Fin sak hursomhelst.
Boergars Posted - 2008/02/05 : 10:55:36
Strax under 10k i sverige.
Ayn Posted - 2008/02/05 : 10:48:09
Vad kostar den?
Magils Posted - 2008/02/04 : 22:47:03
Jo, klämboxarna har fjärr, men se denna tråd http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65993 så är ju Asusen ett fint alternativ till PSP.n...ex.vis
OcA Posted - 2008/02/04 : 22:42:58
Vart köpa och vad kostar den? Hööög dregelfaktor på den!

Är precis vad jag saknar till mitt HTPC-bygge...
Marc Posted - 2008/02/04 : 10:29:08
Japp, det är hård touchscreen så det går att anteckna på den också. Plus att det följer med vikbart tangentbord och mus om man vill vara extra produktiv.

Funkar säkert bra till klämboxarna också - men de har väl redan en fjärr?
Magils Posted - 2008/02/04 : 08:21:46
Läckert....är det touch-screen? Skulle ju gå smutt till några klämboxar också...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000