HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nybörjarfråga Squeezbox

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
G.M Posted - 2008/02/02 : 14:13:22
Hejsan.

Tänkte fråga vad mer för prylar jag behöver för att koppla en Squeezbox till min anläggning, för jag antar att det inte bara räcker att plugga i boxen och sen köra på. Något slags form av trådlöst nätverk behövs väll? Och i sådana fall vad rekommenderar ni? Jag har inte sökt då jag inte vet vad det är jag ska söka efter riktigt.

Mvh//Matte.
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Micke65 Posted - 2008/02/08 : 14:26:08
Synkning mellan fler spelare funkar även med SB3 och Transporter.
/Micke
Magils Posted - 2008/02/08 : 09:09:12
Med nya Squeezecenter kan du också synka så du spelar samma sak i alla rum samtidigt. Det tar lite tid med setup och rippande, men det är väl värt tiden.
jonasz Posted - 2008/02/08 : 00:04:37
Wunderbar!
Micke65 Posted - 2008/02/07 : 22:58:24
jonasz: Ja
jonasz Posted - 2008/02/07 : 21:53:24
En annat Squeezeboxfråga, kan man koppla in två boxar till samma dator och lyssna på olika musik i två olika rum? Skulle ju vara kanon om frugan lyssnade på ljudböcker medans jag spelade musik eller tvärtom!
konraqu Posted - 2008/02/05 : 08:50:07
Enklast är att koppla ihop dom med en korsad kabel, http://www.webhallen.com/prod.php?id=41037, sedan är det bara att se till att datorn och klämboxen får en IP-adress.

Man kan tom köra den trådlöst direkt från en dator, utan accesspunkt! http://slimdevices.custhelp.com/cgi-bin/slimdevices.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5996&p_created=1168549067&p_sid=nyIUkxXi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=5997&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTAsMTAmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1pcCBhZGRyZXNz&p_li=&p_topview=1.
Björn-Ola Posted - 2008/02/05 : 08:31:42
Frågan är väl hur du installerar ett trådlöst nätverk på enklaste sätt om du bara har en dator och en squeeze-box.

Själv började jag med en Airport Express som etablerar ett trådlöst nätverk.
När jag efteråt köpte en Squeezebox så kopplade den upp sig mot det nätverket utan problem så jag slapp allt krångel.
Men hur gör man annars om man vill komma undan så billigt som möjligt?
konraqu Posted - 2008/02/03 : 09:43:02
Klart at du kan spela upp (lagligt)nedladdad musik, men själva vitsen med boxen är ju FLAC-kodad musik, den mesta musiken just nu som erbjuds är fulkodad MP3. FLAC är som CD, fast komprimerad utan informationsförluster. Hur man gör detta finns det åtskilliga trådar både här och där, eller så läser du på http://www.slimdevices.com/ .
G.M Posted - 2008/02/03 : 08:43:47
Rippa skivor? Är det att lägga in dom på datorn då eller? Det går väll också att spela upp musik man tankat ner också va? Slimserver är det ett program som sköter kontakten mellan dator och box?

Många frågor. Tack för alla svaren.

Mbh//Matte
konraqu Posted - 2008/02/03 : 00:50:31
Jag kopplar min trådlöst, fungerar utmärkt! Har faktiskt aldrig haft problem. Och så måste man såklart ha en dator och installera Slimserver, sen är det bara att börja och rippa skivor...
G.M Posted - 2008/02/02 : 14:40:23
Då behöver man en router då eller? Trådlöst nätverkskort? Jag är helt lost på sånt här. Ska man tråda ihop dator och boxen? Jag vill nog ha utan trådar helst.

Mvh//Matte.
Zalve Posted - 2008/02/02 : 14:29:11
KOppla SBn till anläggningen behöver en Coaxkabel eller en RCA, beroende på hur man vill köra.

Sen så behövs det ju ett nätverk att koppla in sig på. Tråd är bäst.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000