HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 HD-Box Hjälp

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
U1 Posted - 2007/12/07 : 09:48:01
Min far har precis skaffat en HDTV och vill nu nyttja den. Vilken HD-Box skall man välja om man vill ha flera kanaler? Han vill inte ha flera boxar utan helst bara 1. Han önskar också att få både SVT1 och 2 i HD plus så många kanaler till som han kan få. Vad kör ni med för box? Vilka kan ni rekommendera? För och nackdelar med dem uppskattas.

Han använder en motorparabol om det hjälper.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
U1 Posted - 2007/12/08 : 18:13:48
Kanon, tack för era tipps! Fortsätt gärna med rekommendationer och förslag.
CH Posted - 2007/12/08 : 13:51:01
Om det skall fungera utan större insatser från användaren så är det ett abbonemang från Canal Digital som gäller. De har två alternativ, vill pappa kunna spela in på hårddisk så är det den dyrare boxen som gäller. Båda boxarna fungerar idag hyfsat, men det har varit en del buggar tidigare.
Viasat ska börja sända HD efter nyår, men jag skulle nog undvika dem tills vidare. Tre kanaler är inte mycket att hänga i granen, dessutom borde de se till att få bra bild på sina SD-kanaler först..tror knappt de har introducerat stereoljud på alla kanaler än heller..

Så ett paket från Canal Digital skulle jag rekommendera.

Tillägg..

Det FINNS bättre lösningar än Canal Digitals egna. Dels så finns det ett par andra boxar på marknaden som fixar HD, Kathrein och Vantage. Dessa kan ta emot CD's kanaler på olika sätt..
Sedan kan man köra HTPC, den bästa lösningen enligt mig men det kräver lite (mycket) intresse och engagemang av användaren.
OcA Posted - 2007/12/07 : 21:52:12
Inte mycket att välja på. Canal Digital-boxen är det enda som fixar SVT HD via parabol mig veterligen... Får man med Discovery HD och lite annat med.

Dock är boxen riktigt seg och buggig när vi sålde den, men det kanske har blivit bättre?

Annars finns det väl nån box som fixar europeiska satelitkanaler utan programkort, men då blir det ingen SVT HD.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000