HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Bra ljud ut ur datorn, ett litet tips

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Claes_Ireland Posted - 2007/11/13 : 13:14:31
Kabeldragning kan hjälpa mycket.

Jag har ett antec p182b chassi, där det går att dra kablar på baksidan av moderkortet bakom en plåt.

Först byggde jag datorn och bara smällde in allt, det är lite extra pyssel med att dra kablarna bakom, det gjorde jag inte först alltså.
Då fick jag de här "datorljuden" med på ljudet. Ni vet nog vad jag menar, det plippar och ploppar ibland, brusar mest hela tiden och sånt.

Sen blev det läge för en ny cpukylare, då åkte moderkortet ur datorn, och jag drog alla sladdar bakom moderkortet, jag fick dit alla utom sladdarna från dvd, cd och hd eftersom de redan sitter så nära kontakterna sina.

I vilket fall som helst, det blev mycket bättre, nu är utgången helt tyst utan musik.

Jag har kopplat in en hörlursförstärkare och hd600 och utan ljud så får jag dra på till en nivå som det INTE går att lyssna på med musik på, innan man hör något brus, och det låter faktiskt helt ok, även med det inbyggda ljudkortet på mammakortet nu.

Har ni alltså problem med brus och piff och puff i ljudet var jag väg att säga, dra om kablarna, var lite påhittig.

Jag misstänker att power supply kablarna gjorde störst skillnad. Inte testat bara en gut feeling.

För övrigt är nog antec p182b chassit ganska bra för ljud, eftersom psun sitter i ett eget utrymme, en tunnel bakom en plåt skild från mammakort och andra kort. Hårdiskarna sitter där med, så nu har jag en rent låtande råsnabb dator. Fiiint.


edit: 600 inte 650, fattar inte hur jag smög in det.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000