HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DVD'n försvinner...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Balder Posted - 2007/10/10 : 20:02:33
Jag fick hem min nya dator igår, en HP Pavilion Slimline. En riktigt trevlig och kompakt burk med bra prestanda för sitt pris. Valde den bl a för att den har digital utgång och inbygt trådlöst nätverk.

Nu till problemet: Den tappar bort DVD driven efter att jag använt den ett par gånger, först gjorde jag en system recovery och fick tillbaka driven men den försvann efter att jag använt den ett par gånger. Nu kommer den tillbaka varje gång jag startar om datorn, bara för att försvinna igen!

Är det mjukvarufel eller hårdvaran som är kass? Kan jag göra något själv eller är det garantin som gäller?

Tacksam för tipps.

Mvh/Thomas
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Claes_Ireland Posted - 2007/11/12 : 21:18:39
Är det windows vista på den?

Jag postade lösningen på ett sådant probelem under off topic,

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=64530
Marcus7601 Posted - 2007/10/10 : 20:28:09
Inte alls säkert att det är som följande i ditt fall....men ibland så kan vissa enheter "krocka" om båda är mappade till samma enhetsbokstav. T.ex om ens DVD har enhetsbokstav D: och man sedan installerar/har några kortläsare som är inställda att ha D:, då blir det förste man till slakt.

Kolla om hårdvaran (DVD:n) hittas av bios eller i enhetshanteraren, när den inte syns.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000