HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 hdmi-växlare i bio-reciever

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
fidelityn Posted - 2007/10/04 : 22:10:53
Då man läst en del om att hdmi-växlare i biorecivers försämrar bilden markant så är frågan är det verkligen så?

Med den lilla kunskap jag har om det här med hembio och allt vad det innebär så är väl hdmi en digital-signal och borde väl då rimligtvis inte påverka bild och ljud märkbart via en recivers hdmi-vxl.

Nästa fråga gäller just bio-reciever, Då min platt-tv som alla andra platt-tv har ett ljud som endast döva kan få utbyte av så undrar jag, finns det några vettiga recievers till måttliga pengar som hjälpa upp detta sunkiga ljud platt-tv erbuder.

För min del räcker det gått med 5.1, dts och om det fungerar med hdmi-växlare (2 eller 3 hdmi in räcker)

Högtaleriet som skall höra till bio-ljudet är 1 st Proson reality 32sa och 4 st. Sat 31sa och 2 blackbird 8.1 subbar.
Vet att det är billigt junk men som tidigare nämts så är det bara för tv och dvd som det är tänkt att användas.

Till musik har jag helt andra grejer så till det ligger ingen prioritet.

Tacksam för tips för er som är lite bevandrade inom hembio om en billig bioreciever, ny eller beg spelar mindre roll bara priset är rätt dvs på rätt sida 5k.

PS: Högtalarna är på 4 ohm
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PelleC Posted - 2007/10/06 : 01:59:50
Tjabba, mitt tips är att köpa beggad reciever utan HDMI, du får mycket bra bio-ljud ur tex en Yamaha RX-V640, &50, 659. Har sett priser på 2000kr för en 659 på blocket. Har just själv köpt en H/K AVR430 beggad till stugan, låter grymt bra till tv'n för pengarna. Finns fler sorter naturligtvis, men Yamaha är erkänt bra i dessa prisklasser. Nyare med hdmi växel är ännu så länge inte öika öätt att fynda beggade vad jag sett iaf. //PC
Lech Posted - 2007/10/05 : 20:17:45
Det du läst måste vara ett skämt
MVH
'LechDom kontaktresistensrena/kapacicitanserna som berörs tíllhör satellit och kärnfysiksproblem
MVH
'Lech
Martin.M Posted - 2007/10/05 : 03:25:44
Var har du läst att bilden försämras markant, det var nyheter för mig måste jag säga.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000