HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hemmabio

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Meyer Posted - 2007/09/07 : 21:15:39
Hejsan!

Jag är ute efter en hemmabiorigg. Ska byta ut mitt 2 kanal mot iaf 5.1.
Jag har projektor med mera för tillfället. För övrigt en BenQ PE770.
Min budget är ungefär 100.000. En del av dom slantarna får gärna brukas till akustikbehandling, Även om mitt nuvarande rum har väldigt bra akustik. Jag har lyssnat lite och funnit Dali Ikon serien väldigt intressant. Den gav mig en.. ja väldigt schysst känsla av välbehag.
Mina mål är att ha bra hemmabio men möjligen snäppet högre 2 kanalslyssning. Gärna att 2 kanalarna ska eventuellt använda sig av subbarna. Är inte främmande för separat steg för frontarna...
Har ni eventuellt några förslag på vad jag ska lyssna på.. det jag lyssnat på hittils har dali ikon fallit mig mest i smaken. Deras IKON bas gillar jag starkt.

För tillfället kör jag Snell E.5 MkII och stora nad slutsteg med mera..

Så, förslag i den priskassen?

Tack på förhand!

/Meyer
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
OcA Posted - 2007/09/17 : 14:00:59
Primare elektronik och PMC högtalare kanske?

Med PMC så behöver du ingen sub till hemmabion, det funkar förträffligt utan hemma hos mig!

Sedan beror det på hur stort rum du har också.... Har du ett stort rum (+30 kvadrat) ska du nog spana in FB1+ och har du ett mindre rum räcker GB1. Bakhögtalare och center finns i programmet med... Mer info om dem finns på Golden Age Music's hemsida!

De kommer förmodligen trivas utmärkt med Primare drivning, och det kommer fortfarande låta kanon i 2-kanal!

Värt att kolla upp iaf! Du kommer få ett väldigt dynamiskt ljud med avgrundsdjup bas samt väldigt hög detaljering och alla hifi-parametrar på rätt ställe utan att försaka det roliga bio-ljudet!
Hinken74 Posted - 2007/09/07 : 22:53:50
Nuforce Ref 9:e block
Parasound Halo processor

Velodyne DD10 eller DD12

Resten av setupen skall jag fundera lite på...

Men Pioneers högtalare kan mycket väl funka. Likaså Jmlab som funkar ypperligt till bio.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000